Erg veel afscheiding

Sinds de geboorte van onze oudste, nu bijna 5 jaar, heb ik last van veel afscheiding. Ik kan niet zonder inlegkruisjes, want dan kan ik wel een aantal keer per dag mn ondergoed verschonen. Bij druk/inspanning zoals hoesten, verlies ik soms gewoon 'plasjes' afscheiding (dus géén urine!). Ook kan ik bijvoorbeeld niet naakt rondlopen, zonder dat er wat afscheiding langs mn benen loopt (sorry voor het gênante onderwerp).
De afscheiding zelf is normaal wit van kleur, niet afwijkend of ruikend. Ik heb er eerder niet veel aandacht aan besteed, maar het begint wel hinderlijk te worden...
Zijn er mamas die dit herkennen? Moet ik hier iets mee?
 
Zo te horen heb je er zelf last van, dus dan zou ik er sowieso iets mee doen :)
Een vriendin van mij had ook zoiets. De huisarts gaf haar iets voor daar beneden, want er waren dingen uit balans je kent het wel zo'n vaag praatje, maar! Het werkte! Nu is alles weer rustig.
Gewoon even vragen bij de huisarts zou ik zeggen :)
 
Fysiotherapie tegen het plasprobleem. Je bekkenbodem spieren moeten getraind worden, daar kan een bekkenfysiotherapeut mee helpen.
 
Ze schrijft dat het geen urine is. Dus dan zal dat toch niet helpen?
Ik zou het zeker met de huisarts bespreken. Dit klinkt alsof het wel heel heftig is. Misschien is er op een eenvoudige manier iets aan te doen. Dat zou toch zonde zijn als je dat niet probeert!
 
Ja, ik zou ook naar de huisarts gaan denk ik. En ik weet niet of je er een verwijzing voor nodig hebt, maar ik las pas ook iets over bergman kliniek speciaal voor vrouwen na zwangerschap/geboorte. Voor allerlei "genante" kwaaltjes die je na een zwangerschap of geboorte kunt krijgen. 
 
[quote quote=10605182]Ze schrijft dat het geen urine is. Dus dan zal dat toch niet helpen? Ik zou het zeker met de huisarts bespreken. Dit klinkt alsof het wel heel heftig is. Misschien is er op een eenvoudige manier iets aan te doen. Dat zou toch zonde zijn als je dat niet probeert![/quote]
Ook bij het middelste gat zit er een spier, die getraind kan worden.
 
[quote quote=10605442] Ook bij het middelste gat zit er een spier, die getraind kan worden.[/quote] Je plasbuis is, in normale situaties, altijd afgesloten tot het moment van plassen. Dit zorgt ervoor dat je geen urine verliest. Je vagina (ik neem aan dat je dat bedoelt met het middelste gat), is dit niet en afscheiding verliezen is heel normaal. Echter veranderde hoeveelheid, geur of kleur kan erop wijzen dat er iets niet in orde is. Ja ook daar zitten spieren die je kunt trainen, maar dat geeft geen garantie dat je dan minder afscheiding hebt, dat werkt net even anders dan met de spieren rondom je plasbuis.
@ topicstarter: ik zou even langs de huisarts gaan. Zij kunnen eventueel ook de afscheiding op kweek zetten of onder de microscoop bekijken of er bacterien oid in zitten. Kan best zijn dat je vaginale flora van slag is, is in principe goed te behandelen. Het zou wel je bekkenbodem kunnen zijn, maar denk ik goed om in het begin wat breder te kijken
 
Terug
Bovenaan