Erg verdrietig...eerste IUI gaat niet door....

Hoi meiden,

Ben ik dan weer....... ik vertelde vol trots dat ik donderdag mijn eerste IUI zou krijgen. En nu? Het is hier alleen maar huilen geblazen....
Ik was dindsdag in het zh voor een FM. Het eitje was nog te klein, dus alles opgeschoven naar donderdag. Toen weer een FM, eitje nog te klein  Ik vond het erg vreemd want mijn cyclus is al jaren op de dag af regelmatig en ik heb dan ook altijd mijn eisprong op vrijdag. Ik had me dan al ingesteld op de Pregnyl donderdagavond en vandaag de inseminatie.
Maar de vervangend gyn stuurde me donderdag dus naar huis, omdat het nog niet groot genoeg was en ik vandaag maar weer terug moest komen voor een FM en dan zou ik maandag de inseminatie krijgen.
Ik vertelde hem van mijn regelmatige cyclus enn dat ik dacht dat ik dan dus mooi te laat zou zijn. Hij vertelde me dat het normaal is dat eisprongen niet altijd op het zelfde moment plaatsvinden (nou bij mij dus al wel heeeeel lang!). Maar goed, geen speld tussen te krijgen...... en dus vanmorgen naar de gyn voor wederom een FM.
Omdat ik het allemaal niet vertrouwde hebben we toch donderdagavond en vannacht gemeenschap gehad. Ik dacht laat ik het zekere maar voorhet onzekere nemen. Altijd nog een hogere kans dan helemaal niets doen....
Ik kom zojuist terug van het zh en jullie raden het vast wel: mijn eisprong is al geweest!! Er was niets meer te zien...  DE gyn (mijn eigen) begreep mijn verdriet en snapte dat ik erg teleurgesteld was. hij heeft me goed opgevangen, maar feit is dat ik behoorlijk teleurgesteld ben en eigenlijk ook enorm pissig op die andere gyn. Ik voel me niet serieus genomen in het bekend zijn met mijn eigen lijf.

Deze maand gaat onze kans dus simpelweg aan onze neus voorbij....
Volgende maand zijn we in Italie, dus ook geen mogelijkheden. Ik moest van de gyn maar een flinke fles chianti aanschaffen en eens goed   er op los gaan..haha! Dat was dan wel erg lief.

We hebben afgesproken dat we de daaropvolgende maand gaan starten met LH-testen onder begeleiding van de gyn. Zodat we mijn eisprong nog beter in de gaten kunnen houden. Bij een LH-piek moeten we dan binnen 24 uur naar Nijmegen voor de IUI. Daarnaast blijven we ook de follikel volgen met echo's.
Volgende week een afspraak met de gyn om alles nog eens goed door te spreken en afspraken te maken.

Pffff....wat een dag.... ik baal als een stekker!

Ik hoop hier snel wat positieve berichten te lezen!
Dat geeft weer goede moed voor iedereen...

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,
Wat naar dat ze je niet serieus hebben genomen zeg!
Jammer dat het deze maand niets wordt. Kijk lekker uit naar je vakantie en geniet er vooral van! met nieuwe energie moet het de volgende keer vast goed gaan!
Ik heb geen ervaring met IUI, dus ik kan geen positief verhaal vertellen, maar een hart onder de riem helpt misschien ook wel een beetje :).
Liefs Stella
(1e ICSI misschien maandag TP)

He meid wat vervelend voor jullie!! Afschuwelijk is dat als een ander denkt dat ie meer weet van jou licham dan jij zelf en dat je dan ook nog in zo'n afhankelijkheidspositie zit.... Kan me je boosheid goed voorstellen!!!
Lief dat je gyn. over die chianti begon, het is fijn als je, je gesteund voelt door je gyn. vind je niet??
Nou ik hoop dat het allemaal een beetje los kunt laten...

liefs van Mickey

Ach nee Ginger! Wat vreselijk balen als het op deze manier niet doorgaat!
Hele grote  voor je en ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt na deze teleurstelling. Wie was die vervangende gyn?
Probeer het advies van je eigen gyn over die fles chianti maar lekker op te volgen en geniet lekker van je vakantie!

Liefs, Cath

He Ginger!

Nou dat is nog eens flink balen van zo'n stomme gyn. dat ze ook niet gewoon naar je luisteren he....
Nou meid ik hoop dat je in ieder geval wel lekker van je vakantie kunt gaan genieten en er daarna weer met frisse moet er tegenaan.
Veel succes!!!

xxx Niekje

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie lieve reacties, ik ben al wat rustiger, heb me er bij neer gelegd. er is toch niets meer aan te doen.
Ik ga eerst maar eens even genieten van onze vakantie en daarna maar met goede moed aan de slag. En ik weet nu dat ik me toch wat harder op ga stellen. Ik weet wat ik voel en ga daar vanaf nu ook echt voor staan!

Cath, de vervangende dokter was Dr. Mantel. Ik had hem nog nooit gehad, maar nu dan dus hem. Geen goede eerste indruk .

Vandaag had ik Vollebergh, een fijne man, kijkt tenminste ook naar de persoon in kwestie, i.p.v. weer het zoveelste geval. Want zo voel ik dat nu... Misschien niet terecht, maar ik haeb nu eenmaal geen fijne ervaring met Mantel achter de rug. Het vertrouwen is toch een beetje weg!

Ik vind Vollebergh toch wel de fijnste gyn en v.d. Pol ook.

Liefs,

Ginger

Lieve Ginger,
Wat een verhaal....
Knap dat je alweer zo snel je positiviteit de overhand laat krijgen !
Enne,  misschien is deze maand niet helemaal verloren want je schrijft dat jullie toch - het zekere voor het onzekere nemend - hebben gevreeen.
Wie weet ???
Probeer dat gevoel vast te houden dat je jezelf het beste kent, hamer daar maar flink op (al is dat soms best moeilijk) en wijs ze dan gewoon op deze 'verloren' keer...
Daar kunnen ze toch niet meer omheen !?
Meid veel sterkte en proost tijdens je vakantie in Italie maar eens lekker op je toekomst met die heerlijke fles...
Wil je heel stiekem dan ook een beetje proosten op ons allemaal , vast wel !
Sterkte !

Liefs, Jo

Hoi Ginger,
   Ik was er al een beetje bang voor. Ik heb inmiddels al 3 gyn "gehad" en ik ben het helemaal met jou eens: Volleberg en Vd Pol zijn erg prettig. Met dr. Mantel heb ik helaas ook een slechte ervaring gehad. Hij heeft me gewoon pijn gedaan met de eendebek bij een follikelmeting en hij stuurde me naar Nijmegen voor een SPM test zonder slijm bij me afgenomen te hebben. Heb ik ter plekke moeten regelen dat iemand dat alsnog bij me kon doen anders was ik voor nop naar Nijmegen gereden!
Kop op, jullie hebben goed jullie best gedaan , wie weet gebeurt er spontaan toch nog wat moois!

Liefs, Cath

Terug
Bovenaan