erg vermoeiend

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

Ik moet even mijn verhaaltje kwijt...
Ik heb er al vaker iets over geschreven op het forum..Mijn dochtertje is nu 15 maanden..Ze heeft momenten dat ze echt heel erg lief kan zijn..Maar ik ben de laatste tijd mijn dagen meer aan het vullen met NEE zeggen!!Ze is constant aan het uitdagen..
Maar doordat wij zooo vaak nee moeten zeggen,word zij weer boos omdat ze haar zin niet krijgt,en wat dan weer eindigt in een soort van driftbui bij haar,die ik zoveel mogelijk probeer te negeren,anders gaat ze daar ook nog een spelletje van maken..Het aankleedkussen is helemaal een drama..Dan kan ze zo vreselijk druk zijn.Dat gedrag probeerde ik ook te negeren,maar als zijj mij heel de tijd probeert te trappen met haar voetjes of te slaan,dan moet ik er wel wat van zeggen,en mevrouw word dan vervolgens weer heel erg boos!!!Ik weet dat iedereen zegt dat het een periode is die vanzelf weer over gaat,maar deze periode duurt dan wel erg lang..Ik denk dat ze dit al doet sinds ze 10 maanden is..Toen kon ze ook al lopen..Slaan en proberen te bijten is ook een hobby van haar..
Het lijkt nu natuurlijk een draakje,maar ze heeft natuurlijk ook momenten dat ze heel lief kan zijn..
Op straat zegt ook iedereen altijd,oooww,wat een lief meisje..Ik denk dan altijd:moet je haar thuis eens meemaken!!
Maar goed,zoals ik al zei..Het zal een periode zijn die dan ooit wel eens over zal gaan..Maar erg vermoeiend dus!!Pffffffff....

In ieder geval is het een heel mooi meisje!
Maar wat vervelend dat je zo vaak strijd met haar hebt. Dat is echt heel erg latsig. De enige tip die ik voor je heb is om goed te kijken of elke keer dat je nee zegt het ook echt nodig is. Probeer dingen die echt gevaarlijk zijn weg te halen. Bedenk dat dingen die niet gevaarlijk zijn maar ook niet gemaakt zijn om mee te spelen soms eigenlijk best mogen. Zoals onderzetters, kaarten, kranten en dat soort dingen. Laat haar maar ontdekken. En dan blijven er natuurlijk altijd dingen die niet mogen, daar moet je dus nee op blijven zeggen. Maar beperk die momenten dus. En haal haar ook uit de situatie. Ik bied Marissa meteen iets anders aan of zet haar even in de box.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en verder is het inderdaad maar een fase, en hoewel het nu niet meer leuk is als het zo lang duurt, bedenk dat er ook een eind aan komt.

groetjes Linda

Hoi,

wat een mooie foto van je dochter. Aan haar ogen kan je zien dat het een meisje is die heel duidelijk weet wat ze wel en niet wilt. Ik heb hier een knulletje die dat ook heeft.

Stijn maakt er ook een drama van met verschonen. Behalve als hij moe is. Maar anders is het een ramp op het aankleedkussen. Gelukkig ben ik er redelijk behendig in om een luier aan te doen als hij staat, net wil gaan zitten of op zijn buik ligt. Maar met schoonboenen blijft hij gelukkig meestal liggen. Als ik hem tegenhou om toch wat aan te kunnen doen dan kan hij brullen maar dan blêrt hij maar, het moet toch.

Wij zetten Stijn in de box bij driftbuien en gaan dan zelf wat anders doen en negeren hem. Als we dat niet doen blijft hij erin en is niet rustig te krijgen. Ik kan er goed mee omgaan maar het kost mijn man meer moeite. Die gaat hem dan een beker drinken geven op schoot. Dat weiger ik waardoor hij bij mij al veel minder driftbuien heeft. Bij mij moet hij eerst rustig zijn en dan pak ik hem uit de box en vertel hem waarom hij in de box moest. En dan een dikke goedmaakknuffel (heerlijk die armpjes om me heen en dat menneke dat oehoehoe roept) en weer op de grond.

Stijn kan zich ook buiten laten gaan. Op school bijvoorbeeld als ik hem een kant op dirigeer waar hij niet heen wilt dan gaat hij languit op de vloer liggen. ik loop dan door en hij weet niet hoe vlug hij weer bij me moet komen. Levert soms wel rare blikken van ouders op maar als ik hem oppak en troost krijg ik die ook wel denk ik. Het is puur uitdagen van hem. Stijn kan trouwens ook heel boos worden als ik hem in het zitje van een winkelwagen probeer te zetten. Wordt nu ook minder omdat ik heel consequent ben.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan