Erg vroeg wakker ineens?!

Hallo allemaal,mijn zoontje van bijna 3 werd s'morgens altijd rond 7.00-7.30 wakker.
Nu werd hij afgelopen zaterdag ineens om 6.00 wakker en kon niet meer slapen.
s'Nachts ging de klok een uur terug en ja hoor,je raad het al,hij kwam weer om 6.00(wat nu dus 5.00 was).
Nu is hij in dit ritme blijven hangen en komt dus elke dag om 5.00.Hij zit klaarwakker rechtop in bed en kan gewoon echt niet meer slapen,wat ik ook doe of probeer(s'middags korter slapen,s'avonds later naat bed,bij hem gaan liggen,instoppen en weer weg).Maar hij roept om de 10 min.dat ie echt niet kan slapen en elke keer ga ik er snel naar toe,anders wordt mijn dochtertje van 7 maanden er ook wakker van.
Wij gaan zoiezo pas om 7.00 eruit en naar beneden,maar al die tijd is hij(en ik dus ook)wakker.
Hoe zouden jullie dit oplossen of hebben jullie tips??
Groetjes,
 
mischien kan je hm dan lekker tussen jullie inleggen voor die twee uurtjes nog
lekker warm en mischien valt hij dan nog wel even in slaap en jij dus ook
ik hoop voor je dat het gauw overgaat

succes groetjes melissa
 
Onze dochter is precies zo, alleen al vanaf dat ze 4 maanden was... Nu ze bijna 3 is is het wel makkelijker, omdat we kunnen uitleggen wat ze moet doen en zij het ook begrijpt. We laten haar in bed liggen totdat het tijd is om op te staan, in het donker, zodat het heel saai is. De eerste keer als ze roept gaan we naqar haar toe en zeggen we dat het nog veel te vroeg is en dat ze nog even moet slapen. Meestal zegt zze dat ze niet wil slapen en dan zeggen we dat ze dan maar even moet rusten. Dat pikt ze dan wel.  Als ze dan blijft  roepen dan luisteren we daar niet naar want dan is ze aan het zeuren.  Na een paar weken valt het kwartje en slaapt ze tot 7 uur/half 8, maar dat houdt ze dan een week vol om weer in het oude patroon (5 uur-6 uur) terug te vallen. Blijven volhouden dus dat is het enige dat werkt. De permanente oplossing hebben wij ook nog niet gevonden, want onze dochter  valt altijd terug  na een week. Maar wat bij ons het beste hielp was het niet reageren op het blijvende roepen. Vervelend is dat jullie dochter daarvan wakker wordt (heb je het geprobeerd om het te negeren?). Wij hebben een zoontje van nu 8 weken en die slaapt gelukkig (nog) als een os.

Sterkte
 
Terug
Bovenaan