Erg vroeg wakker

Hallo mama's

Onze kleine man vind het sinds een aantal weken leuk om ons s'nachts om 4 uur wakker te kletsen. Hij is dan gewoon klaar wakker en heeft dan geen zin meer om te gaan slapen. Honger heeft hij ook niet. We hebben geprobeerd om in de laatste fles rijstebloem te doen maar dan wordt hij als nog om 4 uur wakker. Nu heb hem een paar keer bij ons in bed genomen en hem weer in slaap gewiegd maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Ben dan bang dat hij daar aan gaat wennen. Heeft iemand een tip voor me? Wil zo graag weer eens slapen.

Liefs...

Dit heeft D. ook een week gedaan. Om 4u kletsend wakker worden, maar hij viel uiteindelijk wel weer in slaap... Wordt hij vervelend, anders zou ik hem gewoon laten liggen en er niet naar toe gaan!!

Lekker laten kletsen en geen aandacht aan schenken, dan gaat het vanzelf weer over. Wel lastig want je wilt zelf natuurlijk wel slapen. Ik deed in zulke gevallen wel eens 1 oordopje in en op het andere oor slapen, dan hoor je niet alles maar als ze huilen wordt je wel wakker.
Sven (nu 10 maanden) heeft ook een periode gehad dat ie zo vroeg wakker werd maar dan ook echt huilde. Ik probeerde het echt te negeren. Hij ging dan na een uur vaak wel weer slapen. Het was een periode en nu slaapt ie van wel tot tenminste 7 uur.

Dus zelf op tijd er in... zodat je je rust wel pakt. Bedenk dat het tijdelijk is, hij gaat op een gegeven moment wel weer langer slapen!

Je kan hem ook als hij echt niet meer wil slapen een klein flesje water geven even knuffelen en weer terug leggen. Maar ik ben ook zo'n moeder hoor die dat moeilijk vindt, dus dan mag mijn vriend eruit die kan dat beter.

Hier ook om 4u een klaarwakker mannetje. Alleen heel chagrijnig en niet in slaap te krijgen. Om 2 en 3 uur is ie slapend aan het huilen, we weten niet waarom. Zo zielig. Maar dan om 4u is ie wakker. We geven hem nu maar soms een fles, daarna slaapt ie weer, maar dit willen we niet meer!
Eindelijk hadden we om 9u de laatste en om 6u de eerste. En nu sinds een week dit gezeur. Hopelijk gaat het snel over!

Ben nu ook thuis ipv aan het werk, zit er een beetje doorheen.

Wij hadden dit vorige week op wintersport. Heel gek!

Thuis slaapt ze een verdieping lager dan wij. Dus dan hebben we de babyfoon naast ons bed staan, maar met het geluid uit. Alleen als ze heel hard geluid maakt, gaat de babyfoon piepen. Handig, want dan hoor je niet elk geluidje.
Maar op vakantie sliep ze bij ons op de kamer. En dan ging ze dus rond een uur of 5 liggen kletsen... met haar speen in haar mond! Tja, we konden niets doen om haar stil te krijgen, dus gewoon een beetje dommelen tot ze vanzelf weer in slaap viel, en dan om 7 uur de eerste fles.

Ze was echt een soort gezellig de indrukken van de vorige dag aan het verwerken, denk ik. Sinds we thuis zijn hebben we het niet meer gehoord. Heel misschien doet ze het wel, maar horen wij het niet... Hoewel, ik moet wel eens rond die tijd naar de w.c. en dan ligt ze gewoon heerlijk te slapen :)

Ons mannetje doet precies hetzelfde. Wel iets later, meestal half 6/6 uur. Hij sliep eerst gewoon door en ineens wordt ie iedere nacht wakker. Ook gezellig liggen kletsen. Geen honger maar lijkt wel klaarwakker. Meestal neemt hij dan gelukkig genoegen met zijn speen en valt dan wel weer in slaap. Maar toch een beetje jammer. Al mogen we dan natuurlijk nog niet klagen!

Terug
Bovenaan