erg weinig drinken

Mijn zoontje van 21 maanden heeft het drinken sinds een week of 2 een beetje afgezworen. Soms lukt het wel om er wat in te krijgen, maar er zijn ook dagen dat het echt, samen met yoghurt, bij 300cc blijft steken, hij poept nog wel dagelijks goed, maar plast natuurlijk weinig. Heeft iemand tips? Hoeveel cc is eigenlijk het minimum? Zo,n maand geleden was het nog wel 1000cc plus toetje en fruit en gewoon eten. ik weet het af en toe ook niet meer. pap vindt hij niks. ik heb al verschillende bekers geprobeerd, ook uit rietjes of gewoon met mij meedrinken, maar alleen het zien van een beker, doet hem al weglopen vaak
 
quote: mamavanJ schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2005 08:14:44'));

Mijn zoontje van 21 maanden heeft het drinken sinds een week of 2 een beetje afgezworen. Soms lukt het wel om er wat in te krijgen, maar er zijn ook dagen dat het echt, samen met yoghurt, bij 300cc blijft steken, hij poept nog wel dagelijks goed, maar plast natuurlijk weinig. Heeft iemand tips? Hoeveel cc is eigenlijk het minimum? Zo,n maand geleden was het nog wel 1000cc plus toetje en fruit en gewoon eten. ik weet het af en toe ook niet meer. pap vindt hij niks. ik heb al verschillende bekers geprobeerd, ook uit rietjes of gewoon met mij meedrinken, maar alleen het zien van een beker, doet hem al weglopen vaak



 
Hallo,
Ik begrijp je frustratie maar al te goed.Mijn zoon heeft al vanaf de geboorte niet willen drinken,zonder daar maar te veel over uit te wijden.
Hij heeft nog nooit 1 liter gedronken(is ook wel erg veel)Als hij een top dag had,dan dronk hij 500 cc.
Nu na 2 jaar drinkt hij nog max. 600 cc.
Ik ben wel vindingrijk geworden door overal extra water door heen te doen.
Het brood te "dippen"in de thee.Water in een spuit en dan in de wangzak te spuiten vond ie ook erg interessant toen hij nog kleiner was.
Door afleiding te zoeken als in de auto te gaan rijden wil ook nog wel eens helpen.
Dan drinkt hij "per ongeluk" wat uit zijn fles.
Nu is de richtlijn geloof ik tussen de 500-1000 cc.
Ook heeft hij niet veel natte luiers,alleen 's ochtend en in de namiddag zit er voelbaar wat in de luier.De kinderarts en huisarts maken zich hier geen zorgen over,zolang hij nog vol energie zit.
Succes
 
Dank je Hieke. Hij heeft energie zat en eet verder meestal wel prima en inderdaad, gaat er af en toe ineens een beker bijna op. Ik ga nu vaak met hem in bad en dan drinkt hij met een bekertje wat slokjes uit de doucheslang, is ook weer meegenomen. En 2 dagen op het KDV drinkt hij beter, omdat hij de andere kindjes nadoet, die zijn blijkbaar interessanter om na te doen dan papa of mama. Ik probeer me er dus maar niet te druk over te maken
 
Terug
Bovenaan