Erg wild tijdens de fles!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Dylano 21wkn en 4dgn is sinds een weekje ongeveer erg wild tijden zijn fles.
Hij draait alle kanten op met zn hoofdje, beweegt erg veel met zn armpjes en zijn beentjes liggen ook niet stil.
We vinden dit harstikke vervelend, voor hem tuurlijk, maar ook voor ons.
Weten niet wat er met hem aan de hand is.
Als we de fles uit zn mond halen, gaat hij huilen, dus heeft hij nog wel honger.
De fles die we gebruiken, gebruiken we al vanaf 6 wkn, en de speen ook (tuurlijk niet dezelfde, maar wel hetzelde model, en merk).
Weten jullie wat we hieraan kunnen doen, en wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!!

Groetjes Debby.

Hoi,

misschien gaat het niet snel genoeg voor je kindje. misschien kun je een speen proberen waar een iets groter gaatje in zit.

Succes

Hoi hoi

Jesse (24-04-2007) drinkt ook vaak onrustig tijdens zijn fles
Ik heb dit met de andere 3 ook meegemaakt en vind t niet verontrustend
Jesse ziet nu de dingen om zich heen en krijgt veel meer prikkels
Hij gunt zich eenvoudig niet de tijd om zn fles te drinken
Wat bij mij helpt is dat ik alle prikkels zoveel mogelijk wegneem....geen tv aan tijdens de fles drinken en niemand erbij
Vaak zit ik op de slaapkamer te voeden das t rustigs
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je een groter gaatje moet nemen in zn speen
Richtlijn is dat je kindje ongeveer een kwartier tot 20 min over een fles moet doen dan heb je de juiste speen
Maar sommige kinderen zijn nu eenmaal nieusgieriger dan een ander
En het gaat over....nog even en ze houden de fles zelf vast...en dan is t ook over

Groetjes Xennah

Hoi,

dankjewel voor jullie reacties.
We gebruiken een speen met een redelijk groot gaatje  (van de Hema, mss zegt jullie dat wat?)
Hij doet ongeveer een kwartiertje over zn fles.
Hebben er al eens 1 gehad, en toen was ie er tussen de 5 en 10 min mee weg
In de slaapkamer, want dat doe ik altijd 's ochtends en 's avonds, is hij ook zo wild.
Als iemand anders hem de fles geeft ook.
Dus weet het ook niet hoor

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Mijn zoontje is af en toe ook erg onrustig tijdens het drinken.
Bij hem zit er dan vaak een scheetje dwars. Hij ligt dan te kronkelen tot alles eruit is en dan gaat hij weer rustig verder.
Ook ik zorg voor een rustige omgeving. Meestal zorg ik dan voor 1 lichtpuntje want dat vindt  Sven hoogst interessant. Daar kijkt hij dan heel de tijd naar en zo kan ik dan rustig de fles geven.
Ik heb trouwens een fles van BFree met een zachte speen en een ventilatiesysteem (te bestellen via baby-walz.com en te koop bij sommige drogisterijen). Daar drinkt Sven veel rustiger uit (had eerst Difrax).

Groetjes en succes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

ja, wij hebben ook Difrax, en zijn erg te spreken over die flessen.
Eerst had hij regelmatig last van buikkrampjes (hij kreeg toen uit een Avent fles).
Sinds we Difrax hebben doet hij het goed.
En vind het zelf ook fijne flessen om vast te houden.
Scheetjes laat hij ook wel hoor, haha!
Vanmiddag dronk hij zijn fles weer tamelijk rustig.
Mss kwam het omdat we naar de stad waren geweest.
T is zonde da manneke, hij had het helemaal gehad, en schreeuwen en huilen (doet hij normaal nooit, dus dan weten we het wel).
Heb hem toen maar ff opgepakt, en zo door de stad heengelopen, dat hielp toch wel.
Maar goed... ik wijk af van het onderwerp
Ik zal het eens proberen om de tv uit te zetten als hij de fles krijgt.
Ik laat nog van me eigen horen!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan