erge bloedarmoede

A

Anoniem

Guest
Hoi.

was vandaag bij vk, ze zag me binnen stappen en vond dat ik er niet goed uitzag, ik vertelde op mijn beurt gelijk dat ik me ook helemaal niet lekker voelde, zelfs uit het zwemmen kon ik gisteren geen plezier halen.

ik heb de afgelopen dagen zoveel geslapen, en ik ben nooit uitgerust, ze besloot mijn ijzer te testen.
ik begon toen ik net zwanger was met een ijzer score van 8.6 bloedarmoede heb je vanaf 6.3, vanaf 5.9 is het veel te laag en moet je ook in ziekenhuis bloed laten prikken.
ik had 5.5, ik kreeg gelijk stallpillen mee, en een verwijskaart voor het ziekenhuis om bloed te laten testen.

vandaar dat ik zo moe ben en veel slaap, maar weet je nu mag het.
de baby was goed gegroeit, hij lag helaas nu wel in stuit.

wie heeft ook bloedarmoede.
xxxxx martine.

Hoi,

Ik had ook een Hb (ijzer) gehalte van 6.0 terwijl ik al meer dan 4 weken staal slikte, omdat daarmee het Hb dus niet omhoog ging heb ik van de verloskundige een recept gekregen met Losferon, dat is een bruistablet, en na 3 weken was mijn ijzergehalte gestegen naar 8.3!! Dit werkt dus wel een stuk beter dan de gewone staal pillen

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info

Gr. Linn

Hoi,
die bruistabletten heb ik gelijk gekregen toen bleek dat mijn ijzergehalte veel te laag was (5,4). In het begin merkte ik er nog niet zo veel van, het kan ook wel een paar weken duren voor ze echt goed werken, maar nu na 3 weken merk ik dat ik me veel beter voel. Moet volgende week donderdag weer geprikt worden, ben dus heel benieuwd!

Succes, beterschap en rust maar lekker uit voor zover dat mogelijk is.

Liefs Hilma.

Terug
Bovenaan