Erge buikkramp!

A

Anoniem

Guest
halloa

ik heb een vraagje, ik lag gister gewoon tv te kijken krijg ik ineens hele erge steken en krampen in me buik, ik kon niet eens overeind komen of me been optrekken, vanmorgen had ik het nog maar een beetje leek meer op spierpijn in me buik maar t was niet meer zo heel erg, ik heb wel vorige week woensdag een vlokkentest gehad misschien dat het daarmee te maken heeft maar ik vind het wel wat laat om daar dan nu pas last van te hebben, kan het misschien ergens anders aan liggen of is het geheel onschuldig, ik ben niet naar de dokter geweest want het is nu over en me vriend had het aan een collega gevraagd en zijn vrouw had het ook gehad maar het was helemaal   niks ergs, wie heefrt dit misschien ook gehad of weet er iets van t was zo raar helemaal uit het niks kwamen die steken en krampen,

dank je!
groetjes Danielle   13,4wkn

hoi Ik zou toch je vk even bellen. Kan geen kwaad toch ben je gelijk gerustgesteld.
heb je misschien iets gedaan overdag waardoor je steken kreeg?
groetjes
Sacha

Hoi,

Ik heb 3 weken geleden een vlokkentest laten doen en had vorig week ook dezelfde klachten als jij. Ik ben niet gaan werken en ben dezelfde dag nog bij mijn verloskundige geweest. Die heeft mij onderzocht, naar de hartslag van mijn kindje geluisterd en heeft uiteindelijk de conclusie getrokken dat het bandenpijn moet zijn. Ik kan je aanraden om toch naar je verloskundige te gaan, neem geen risico's. Al kunnen ze niets aan de pijn doen, ze kunnen je wel geruststellen. Dat is het laatste wat je wil, stress in je zwangerschap!

groetjes
Zilan

Hee,

De pijn de jij beschrijft heb ik ook precies zo, sinds een week of 2. Maar ik ben al 35 weken zwanger.
Ik heb het als ik plots opsta, dan moet ik echt even stil blijven staan en rustig blijven ademen. Van de week heb ik het een paar keer s`nachts gehad. Au!! Dat deed me inderdaad echt pijn, op dat moment kon ik even helemaal niks meer, alleen maar stokstijf blijven liggen.
Ik heb zelf heel sterk het vermoeden dat het bandenpijn is. Ik heb die pijn ook echt onderin mn buik. Maar ja, mijn buikkie is nu ook al erg zwaar, dus die banden hebben het nu ook moeilijk.
Het kan misschien goed zijn dat je dit in het begin van de zwangerschap ook hebt, want dan gaat je baarmoeder ineens hard groeien.
Maar als je twijfelt zou je de vk moeten bellen, die kan je het precies vertellen.

Dit is mijn 2e zwangerschap, dus ik maak me wat minder druk om krampjes en pijntjes. Omdat ik weet hoe een echte wee aanvoelt. De eerste keer was ik ook wat onzekerder.

Fijne zwangerschap, Ris

Hallo!

Ik heb dezelfde klachten sinds afgelopen donderdag. Mijn urine is inmiddels 2 keer gecontroleerd op blaasontsteking: niks aan de hand.
Het blijkt dat mijn dikke darm op dit moment tegen mijn baarmoeder aanligt. Dit geeft die vervelende pijnklachten.
In mijn geval helemaal niks aan te doen.
Vanmiddag heb ik mijn tweede echo en weet ik of het met het kindje ook goed gaat.

Ik was ook zo eigenwijs om niet de de vk of huisarts te gaan, maar na een paar dagen hield ik het echt niet meer. Ga toch even! Je hebt echt veel meer rust in je lijf als je weet wat er aan de hand is.
Succes!

Femke, 13 weken 1 dag

Terug
Bovenaan