erge buikkrampen...harde buiken?!

hallo allemaal,

ik had hier gisteren een mailtje geplaatst, maar die is ineens weg......

dus hier nog een keer:

ik heb al 3 avonden onwijze buikkrampen gehad, ontzettend pijnlijk!!!
ik heb mijn vk daarover gebeld en die vertelde dat dat harde buiken zijn en dus een teken is dat ik het rustiger aan moet doen!!

waar ik nu een beetje over twijfel is dat in de boeken staat dat harde buiken geen pijn horen te doen, maar slechts wat ongemakkelijk voelen....

dubbelgeklapt van de pijn liggen noem ik niet slechts ongemakkelijk meer...

herkent iemand dit?
en wat vertelde jou vk dan?

alvast bedankt!
 
Hoi mama in spe,

Wat vervelend zeg, die buikkrampen, hoever ben je, en is het je eerste
zodat je eventueel weeen niet direct herkent?? En als je je niet gerust
voelt zou ik toch vragen of je niet even ter controle naar het
ziekenhuis kan om een CTG te laten maken op het moment dat je weer
zulke buikkrampen hebt.

Sterkte, Lientje

 
ik ben ruim 21 weken en is mn eerste, dus heb geen ervaring wat dat betreft.
ik ben veel gaan rusten en is wel gezakt en wil dat ook zo houden!!
ik voel de kleine wel bewegen gelukkig, dus ze zal waarschijnlijk wel gelijk hebben!!!
vond het gewoon eng, had zoiets van, dit kan nooit goed zijn!!

thanx
 
hallo mama in spe,

ik ben 25 weken zwange en ik heb daar ook twee avonden last van gehad. hed mijn vk nog niet gebeld hierover, maar het was dan ook niet zo heftig als jij beschrijft. probeer het wat rustiger aan te doen, weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan,maar je kindje en jij zijn het belangrijkste. probeer daar aan te denken!!

groetjes kim
 
Ik heb vanaf 27 weken continu harde buiken gehad. Zo erg dat ik al snel niets meer kon doen. Soms had ik ze steeds weer, elke 5 of 10 minuten en soms had ik er gewoon de hele tijd een. Bij alle activiteit van mijzelf of mijn drukke kindje ontstonden ze, soms ook terwijl ik helemaal niets deed en op de bank lag. Zo frustrerend. Na enige onderzoeken bleek gelukkig dat ze geen kwaad konden voor het kindje, maar ik kon echt niets meer, zo pijn deed het als ik ging lopen, staan of zelfs maar rechtop zitten. Er kwam dan een enorme druk onderin mijn buik en dat voelde echt niet goed. Ik lag op een gegeven moment alleen nog maar op de bank met kussen in mijn rug. Ik kon nauwelijks meer lopen en staan was nog het ergste. Ik heb op een gegeven moment zelfs een rolstoel gehuurd om mijn babyspulletjes te kopen.

Ik vond het ook heel frustrerend dat iedereen zei: dat is toch heel normaal die harde buiken. Nou, niet zo erg als ik ze had.

Wat bij mij soms enige verlichting gaf was warmte. Dus zo'n parafinepakking warm maken en op mijn buik leggen. Verder heb ik wel een paar keer echo's gehad en hebben ze in de laatste maand een keer gekeken of ik misschien al ontsluiting had. Die onderzoeken stelden me in ieder geval wel gerust dat het met ons kindje wel goed ging.

Met 40 weken ben ik pas bevallen van een kerngezonde en fantastische zoon. In het ziekenhuis vanwege een zwangerschapsvergiftiging werd ik ingeleid. Van tevoren lag ik ook steeds aan zo'n CTG-apparaat en de verpleegkundigen dachten steeds dat ik al weeen had. 'Nou, die heb ik al 3 maanden', zeiden ze dan. O, dan zullen het nog wel geen echte weeen zijn, zeiden ze dan.

Wij denken al weer een beetje over een 2e kindje,maar ik ben heel erg bang voor weer 3 maanden plat. Ik zou graag willen weten of anderen ook zulke heftige harde buiken hebben gehad en of dat bij een 2e zwangerschap weer zo was.

Ik zou zeggen: laat je goed in de gaten houden en als je zeker weet dat alles goed is: accepteer dat je rust moet houden. Dat is moeilijk, maar de enige optie. Heel veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan