Erge kramp met 12 wk

hallo allemaal,

Ik lees elke dag deze site maar reageer niet zo vaak.
Maar nu zit ik met een vraagje.
Na 6 jr  ben ik eindelijk zwanger  via iui 12+1  van de eerste.
Heb in wk 6 en 8 een echo gehad, alles goed. Bij 11+5 naar de VK geweest en het hartje horen kloppen.
Nu had ik gisteren tijdens het brood smeren een hele erge kramp onder in mijn buik.
Ik klapte bij wijze van spreken bijna dubbel om hem tegen te houden.
Nu moest ik daarna wel naar de wc voor een grote boodschap (weet niet hoe ik het anders moet formuleren). Maar daarvoor had ik niet het idee dat ik moest.
De rest van de dag elke keer naar de wc of er ook wat bloed kwam, maar dat gebeurde gelukkig niet. Maar is dit normaal.

groetjes karla.

p.s hoop dat jullie een beetje wijs kunnen worden uit mijn verhaal.

hoi,ik ben nu dertien weken zwanger van de tweede,ik heb in week tien elf ook nog heel vaak behoorlijke krampen gehad in mijn onderbuik zo erg dat ik gewoon even moest liggen,bij de verloskundige werd mij verteld dat dit toch echt de darmen waren en dat de een er meer last van heeft dan de andere,wat bij mij dus heel goed hielp was rustig   gaan liggen ,hopelijk kun je hier iets mee ik wens je inelkgeval veel geluk met je zwangerschap.groetjes patries

Hoi,

Even een reactie van een oktober 2008 mama;

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzonder, helemaal als je er zo lang op hebt moeten wachten.
Over die kramp: Het zullen je darmen geweest zijn. Kijk, alles moet plaats maken voor de groeiende baarmoeder. Daar kunnen je darmen last van hebben.
Daarnaast kan je ook last krijgen van behoorlijke rek- en trekpijntjes. Al die banden gaan oprekken en juist na 12 weken, als de baby echt groter wordt, kan je dat gaan voelen.
Het is maar een heel kleine kans dat er iets niet goed zit na 12 weken.
Maar als je twijfelt en je wordt angstig moet je gewoon je gyn/vk bellen. Waarschijnlijk kan die je gerust stellen of misschien willen ze even naar het hartje luisteren. Voor je gemoedsrust. Daar zijn ze voor hoor. Je hebt genoeg onzekerheden achter de rug door de medische molen...

Succes! Het komt vast goed!

Liefs, Billie
31w zwanger van een prinsesje  en mama van Quinten, 20 mnd

hallo,

Bedankt voor jullie reactie.
Het gaat nog steeds goed. De krampen zijn weg en nog steeds geen bloed, dus ik denk nu ook dat het mijn darmen waren of bandenpijn. maar je schikt toch even.

groetjes karla

Terug
Bovenaan