Ergenis

Hi,

Ik weet niet of ik de enige ben die me hier aan erger..
Maar ik word de laatste tijd zo moe van 'geruststellende bedoelde opmerkingen'

Ons kindje is nu 8 maanden, bij zijn geboorte was hij te ligt voor een jongentje, maar de weken daarna heeft hij alles flink ingehaald met borstvoeding.
Nu zit hij al maanden met zijn gewicht boven het gemiddelde, en met zijn lengte er iets onder. Het is gewoon een lekker stevig kind, niet dik, maar wel babyvet in overvloed, popey-armpjes en beentjes :)

Ik vind dit helemaal geen probleem, ik denk er niet eens bij na, het valt me niet eens op, ik ben knettergek met mijn ventje no-matter-what!

Maar als ik bekenden tegen kom, of ze komen langs, of wij gaan ergens heen,
"nou hij groeit wel erg hard he, al dat babyvet"
"maak je maar geen zorgen hoor, zodra hij gaat kruipen is het er zo weer af".

Ik bedoel LEKKER BELANGRIJK !?

Ik zie het als een aanval... ik weet niet waarom.
Mijn ventje is goed zoals hij is.

Hebben jullie dit ook? Of stel ik me aan?

Liefs NENS
 
Hoi Nens,

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik heb er ook een hekel aan als mensen op mijn kleine commentaar geven. Gelukkig is het eigenlijk alleen nog maar 'wat een schatje' en dat is dan natuurlijk erg leuk om te horen.

Waar ik het het minst van kan hebben, zijn mijn schoonouders. Die weten het altijd zo te formuleren dat je haren overeind gaan staan. Het zijn vaak kleine dingen, zoals 'Lotte is moe en gaat zo naar bed'. En dan   begint schoonpa gelijk van 'nee hoor, ze is toch niet moe, ze ziet er niet moe uit'. Alsof ik zelf niet weet wanneer mijn dochter moe is. En als ik haar dan op bed leg en ze geeft maar een kik (en welke baby huilt nu niet even op het moment dat je ze in bed legt), dan is het van 'zie je wel, ze is niet moe'. Grrrrr...

En commentaar van 'doe je de luier niet te strak' en dat soort ongetwijfeld goed bedoelde onzin....

Groetjes, Marisa
 
Hi,

Ja luiers niet te strak, ik ken het allemaal.

Ze zeggen ook wel, oh wat een lief jochie, schatje, enz enz.
Maar altijd komen die oordelen over de kilo's er weer aan, babyvet dit, babyvet dat.
"geen zorgen"

Grrr...



 
Ooow als ik die verhalen lees gaan mijn nekharen overeind staan! Erg herkenbaar!
Birgit (02/07) heeft de eerste 3,5 maand erg veel gehuild en toen had iedereen van die "goedbedoelde" adviesen, alsof ik alles nog niet had uitgeprobeerd, ik irriteerde me dood!

Ook omdat ik bv op verzoek geef kreeg ik op een gegeven moment de opmerking: ik vind het niet raar hoor dat ze zoveel huilt, volgens mij krijgt ze teveel binnen... en deze persoon heeft nog steeds van die opmerkingen elke keer: is dat niet te koud? oh niet doen! (tegen mijn vriend die met r speelt) ,dat is niet goed etc etc...
KAPPEN NOU denk ik elke keer maargoed ze is al eind 70 en vd oude stempel...

Je moet juist trots zijn dat je ventje van die lekkere spekkige armpjes heeft (heerlijk!) dat komt toch maar mooi van jou bv!! en dat is nog eens het gezondst ook.
(btw uit onderzoek is gebleken dat kinderen die lang bv krijgen op latere leeftijd minder kans op overgewicht hebben)
Maar elke keer die opmerkingen zouden mij ook moe maken.. ik zou opmerkingen terug maken waar ze niets meer op weten te zeggen.
grtjs! Evelien
 
Terug
Bovenaan