Erger me dood !

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik moet ff klagen hoor

Telkens als ik met m,n schoonmoeder over de zwangerschap praat. Dan komen er van haar kant hele verhalen. Bijv laatst was ik niet echt lekker en zei dat. Ik kon niet eens verder vertellen waarvan ik last had.

Meteen weer ja maar ik heb het vroeger veel zwaarder gehad en moeilijker ( m,n schoonmoeder loopt altijd over vanalles te klagen waar ze wel niet last van heeft)

Maar met de 1ste bevalling en zwangerschap van mij ook zei ze: ja jij hebt niks te klagen jij heb een makkelijk zw en bevalling gehad. mijn 1ste zw was indd ook makkelijk maar dan denk ik hoe durf je te zeggen dat m,n bevalling makkelijk was??

Ten eerste was ze er niet eens bij en was het een zware bevalling van 26 uur zal de details achter wegen laten.
Maar goed als ik dat dan zeg zegt zei weer ja ik heb 2 weken in de weeen gelopen ( was eerst maar 17 uur maar na dat ik 26 uur weeen had heeft zei er ineens 2 weken ingelopen. volgens mij kan dat niet eens ja voorweeen meschien.

Maar ik word er zo moe van als ik een keer wat heb heeft zei het altijd 10x erger of zwaarder gehad pff.
Ze klaagt zowiezo altijd over hoe zwaar ze het wel niet heeft met alles (terwijl ze niks doet de hele dag )

Heeft iemand nog zo,n ''zielige'' schoonmoeder

hoi hoi,

snap dat je erg moe wordt van al dat geklaag jah

gelukkig heb ik helemaal geen contact met mijn schoonmoeder dus das makkelijker hahaha

denk dat je er met haar maar beter niet meer over kunt praten

en anders ene oor in en andere oor uit , helemala niet meer op in gaan

zucht.... vermoeiend he , schoonouders

succes

groetjes moekje

Ik herken je verhaal PRECIES!

Ik kan ook nooit mijn verhaal doen... Bij haar is het niet haar verhaal maar dat van haar dochter of haar nichtje. Die hebben een veeeeeel zwaardere zwangerschap. Zijn veeeeel misselijker etc. Terwijl je mij nooit hoort klagen want na twee  miskramen ben ik blij met elk teken van leven dus ook met alle kwaaltjes. Word er soms ook zo boos om!
Maar ja, ik probeer het inderdaad maar naast me neer te leggen!

hey meiden

tsja schoonmoeders he.. blijft een moeilijk geval volgens mij haha!!

de mijne is net weer anders maar ook zeer vreemd hoor.. ze heeft 1 of andere hoge functie in de zorg dus zij weet alles precies hoor. zelf heeft ze nooit kinderen gehad en ze zou ze voor geen goud gewild hebben volgens mij want ze houdt eigenlijk alleen maar van zichzelf   maar ze weet wel heel goed ( volgens het boekje uiteraard) te vertellen hoe je je kind op moet voeden en wat er goed is voor ze.

bij heel veel dingen die ik zeg heeft zij wel iets rots op te merken dat ik het niet goed doe en zij er dus veel meer vanaf weet... brrr af en toe zou je   ze wat aandoen. gelukkig leer je toch er steeds minder van aan te trekken en lekker te doen wat je zelf wilt!!

succes verder met jullie schoonmama's :)

xx popke

hey meiden

tsja schoonmoeders he.. blijft een moeilijk geval volgens mij haha!!

de mijne is net weer anders maar ook zeer vreemd hoor.. ze heeft 1 of andere hoge functie in de zorg dus zij weet alles precies hoor. zelf heeft ze nooit kinderen gehad en ze zou ze voor geen goud gewild hebben volgens mij want ze houdt eigenlijk alleen maar van zichzelf   maar ze weet wel heel goed ( volgens het boekje uiteraard) te vertellen hoe je je kind op moet voeden en wat er goed is voor ze.

bij heel veel dingen die ik zeg heeft zij wel iets rots op te merken dat ik het niet goed doe en zij er dus veel meer vanaf weet... brrr af en toe zou je   ze wat aandoen. gelukkig leer je toch er steeds minder van aan te trekken en lekker te doen wat je zelf wilt!!

succes verder met jullie schoonmama's :)

xx popke

Hoi!
Popje/popke, schreef je nu echt dat jouw schoonmoeder nooit kinderen gehad heeft en opgevoed heeft? Hoe zit dat dan?? (sorry, nieuwsgierig!)

Mijn schoonmoeder is weer een ander verhaal. Nu geen gezeur over haar zwangerschap, maar eigenlijk ook heel weinig enthousiasme onze richting op. Eén van de eerste dingen die ze zei toen we vertelden dat we een kindje verwachtten, was: "Maar ik ga niet oppassen, hoor!" Alsof we dat gevraagd hadden (alsof ik dat ook ooit zou willen...)
Ze belt nu elke week, omdat ze dat ook wel een beetje vindt horen.
Laatst zei ik voor de grap dat ze blijer was toen wij een puppy hadden gekocht en daar reageerde ze uitermate serieus op: "Nou, het is mooi dat we beide weten hoe het zit."'
Tja...

Kus,Noa

Hoi Senjo,

Blijkbaar ben ik dus niet de enigste met een schoonmoeder wat enorm kan zeuren.
Die van mij kan net zo klagen inderdaad als die van jouw geloof ik.
Maar hier is het leukste nog aan dat ik nu 29 zwanger ben en we hebben onze kinderkamer al een paar weken staan en ze nog steeds geen interesse toon vorige week was ze nog hier en toen vroeg ik haar of ze alles wilde zien en weetje wat ze toen zei ik heb geen tijd want ik heb diepvries producten achter in de auto liggen.

Moet ik dan nog aardig tegen haar doen of hoe zit dat ?????
Ze is er al niet bij tegen de tijd dat ik uitgerekend ben want dan moet ze zonodig op begeleidster vakantie terwijl ze dit ook nog 2 keer in sept kan maar nee hoor gewoon gaan als je jongste zoon zijn eerste kindje verwacht.

Zal wel komen omdat dit voor haar het 5de kleinkind word.

Nou ik kan 1 ding zeggen blij ben ik er niet mee maar ik denk maar zo straks zijn we met zijn drieen en daar moeten wij het mee doen. TOCH?????

Groetjes Chantal

Ik weet precies at je bedoelt. Alleen die van mij begint altijd over mijn schoonzusje. Dat ze ziek is geweest en dat soort dingen. Erg irritant!!!!

Het is en blijft een vreemd soort wesen schoonmoeders!!!

Terug
Bovenaan