ergernis

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik moet het volgende even kwijt hoor. We zijn gisteren lekker uit eten gegaan en ik had een heerlijk satetje van varkenshaas besteld. Omdat ik vaker bij die zaak kom en weet dat ze de sate daar niet zo goed doorbakken hebben we nog extra gevraagd om hem deze keer wel goed door te bakken. Na een tijdje krijgen we eindelijk ons eten en wat denk je......... hartstikke rauw van binnen. Dus toen voelde ik me weer rot omdat ik mijn bord terug moest sturen en heeft mijn vriend maar alleen zitten eten, want mijn eten kwam pas een kwartier later weer op tafel (weer halfrauw). Is het nou zo moeilijk voor dat soort instanties om er een beetje op te letten? Het is toch met dit weer niet teveel gevraagd om het vlees iets langer door te laten garen??

Zo dit irriteerde me even. Nu weer genoeg gezeurd en weer over tot de orde van de dag.

groetjes Danique
22w3d

hoi,

Wat vreemd dat ze varkenssate niet doorbakken! Is toch sowieso heel slecht voor je, ookal ben je niet zwanger?

groetjes Mickey

Ik moest even reageren.
Varkenshaas sate hoort normaal rose gebakken te zijn. Dat houd in niet doorbakken. Maar het is raar dat een horeca bedrijf het niet doorbakt als je t vraagt, dan denk ik dat de communnicatie niet goed is geweest tussen keuken en bediening.
Laatst waren we ook uiteten en de bediening wist dat ik zwanger ben, en wou me telkens een glas wijn schenken, in mijn glas waar water in zat. Heb ook gevraagd u weet dat ik zwanger ben, het antwoord was ja is bekend u krijgt een speciaal menu, nou weg met die wijn. Echt heel apart.  
Ik  ben zelf kok, en  een poos terug bestelde een zwangere mevrouw een kaasplankje, ik wist dat de kazen die erop horen niet geschikt zijn voor zwangere vrouwen. Ik heb de bediening laten uitleggen dat deze kazen niet geschikt zijn( en we hadden ook geen andere kazen), die mevrouw  was me erg dankbaar. Daarmee wil ik even aangeven dat er dus wel restaurants bestaan die er dus wel rekening mee houden en wel op de hoogte zijn wat wel en niet mag. Veel koks zijn op de hoogte van wat wel en wat niet mag voor zwangere vrouwen, net zoals gluten vrij dieet enz.
Ik denk dat moet ik even melden, het zal jammer zijn als je zwanger bent en niet meer uiteten gaat, nu het nog met z n 2 en kan.
Groetjes leena

Wat balen inderdaad zeg zo'n ervaring!
Ik heb zelf eigenlijk juist alleen positieve ervaringen. De ober die uit zichzelf  navraagt of het geitenkaasje niet rauwmelks is en mijn zalm (jammie) is altijd doorgaar geweest als ik daar om vroeg. Omdat ik geen vlees eet blijft er niet veel over van het menu en daarom vind ik het juist zo attent zoals er in restaurants gereageerd wordt!
Toen we een maand geleden gingen wijnproeven kreeg ik zonder morren een glas om elke slok in uit te spugen, kon ik ook gezellig meedoen  

Waar ik wel laatst van baalde is dat Albert Heijn zijn kaasleverancier heeft veranderd (dat begreep ik later tenminste). Mijn vorige zwangerschap mocht je alle kazen van de AH eten, en nu hebben ze toch rauwmelkse kazen in het assortiment. Dat zag ik natuurlijk thuis pas toen ik al een heerlijk warm stokbroodje klaar had liggen  

Groetjes
Wasabimammie!

nou ik ben blij dat er nog restaurants zijn waar er wel rekening mee gehouden wordt. Varkenssate is inderdaad nog een beetje rozig van binnen normaal en dat vind ik ook geen probleem want dat is gewoon lekkerder. Anders wordt het al snel een beetje roze.

Je voelt je toch al snel een zeur als je iets terugstuurt. Maar wie weet hebben we de volgende keer meer geluk.

groetjes Danique
22w3d

Als ik bij mijn bestelling aangaf dat ze de sate goed moesten doorbakken en het kwam niet zo op mijn bord dan zou ik al super kwaad zijn (je geeft het toch niet voor niets aan)
Als voor de tweede keer het vlees nog half rauw op mijn bord verscheen zou ik dus echt opstappen!
Teneerste heeft je man het eten al bijna op, terwijl jij nog moet beginnen en ten tweede willen ze kennelijk geen tevreden klanten.
Maar goed voor ze dat het mij niet overkwam want dan had ik echt wel even heel duidelijk gemaakt dat ze een service van niets hebben en dat dit de laatste keer was dat ik er kwam!
(en nee... die reactie komt niet door mijn hormonen, dat had ik ook gedaan als ik niet zwanger was)
Maar gelukkig zijn er veel restaurants die wel weten hoe het hoort!

mijn dokter zei vorige week dat als je aangeeft dat je een doorbakken stuk vlees wil omdat je zwanger  bent en je dat niet krijgt de kok zich zou moeten verontschuldigen.

een speciaal menu krijgen omdat je zwanger bent? alsof je super byzonder bent, nee gewoon zwanger en geen rood vlees/alchohol.  Zegt erg veel over de kwaliteit van bediening als ze na 2 keer nog steeds wijn willen inschenken. Geen aandacht voor hun klanten noem ik dat.

Ik heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan, ben vorige week uit eten geweest en heb een maaltijd salade op maar helemaal niet aan enige consequenties gedacht.

Maar als men inderdaad zo lang wacht met het opdienen van je eten dan had ik promt stampij staan maken (die hormonen he?)

gr
mirinda

Terug
Bovenaan