ergometrine na incomlete miskraam

Hoi Yet,

Ik heb ook een incomplete miskraam gehad eind november. Het duurde echter ruim 3 weken tot ze er achter kwamen dat er nog restanten zaten. Heb toen nog een curettage gehad. Dus ik ben benieuwd naar waar jij het over hebt, ergometrine...
Groetjes,
Sonja

Hoi yet,
Ik heb 8 ergometrine pilletjes gehad. Ik had een hele vroege miskraam, was net drie weken zwanger en bloede daarna drie weken. Hield niet op. Nu is het opgehouden. Maar ik vraag me af of ergometrine daarbij helpt. Ik heb namelijk gezocht op ineternet en op de site van achmea vond ik info over dit medicijn en daar stond: voor een medicijn dat bloedingen niet stopt en veel bijwerkingen heeft is het gebruik niet aan te raden.
Niet zo leuk om te lezen. Ik had net de laatste op. Ik had weinig last ervan, behalve soms extreme duiziligheid, op het randje van wegvallen. Maar dat was alleen de eerste dagen.

Maar waarom vraag je het? Helpt het niet of heb je erge bijwerkingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik wens je in ieder geval veel sterkte!
san

Hallo

Ik vraag me inderdaad af of de kuur nou zoveel gewerkt heeft, ik had er wel meer bloedeverlies door en ben nog wel wat weefsel verloren tijdens de kuur. Maar gisteren ook nog een klein stukje terwijl de kuur al twee dagen om was. Volgende week krijg ik een echo om te kijken of alles weg is.

Heb het artikel op internet van achmea ook gelezen en inderdaad de bijwerkingen zijn niet mis maar in sommige gevallen helpt het wel. Ik heb na de geboorte van mijn zoon intraveneus een soortgelijk medicijn gehad omdat ik een hevige bloeding kreeg. omdat mijn baarmoeder niet meer samentrok. Ik verloor bijna twee liter bloed maar gelukkig werkte het toen wel.

Maar bij een eventuele volgende miskraam (je weet nooit) geen ergometrine meer!!!
Dan maar een curritage, hoewel ik ook gelezen heb dat het ook na een curretage wordt gegeven.

Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je eigenlijk met drie weken zwangerschap, drie weken vanaf de bevruchting?

Groetjes Yet

Hoi Yet,
Yet hoe was je echo? ik hoop dat je dit nog leest. Ik bedoelde drie weken vanaf mijn laatste menstruatie. Ik had een eiersprong na negen dagen ongeveer en dat was denk ik gelijk raak. Maar vier of vijf dagen later begon de bloeding al. Echt heel pril dus. Zo pril dat ze echt helemaal niks zien. Het was echt een hele rare ervaring. Maar nu voel ik me wel weer goed. Ik heb alleen geen eiersprong meer gehad.
Ik hoop dat het beter met je gaat.
groetjes san

Terug
Bovenaan