Ergotherapie

Hallo,

Mijn zoontje van 6 (net geworden) zit in groep 3. Volgens zijn leerkracht heeft hij een lage spierspanning en kan hij daardoor niet goed meekomen met de rest van de groep. Het gaat in dit geval alleen om het leren schrijven. Hij houdt zijn potlood niet goed vast en kan ook geen druk uitoefenen op het papier. Zijn interesse in lezen en schrijven begint nu een beetje te komen, maar we moeten hem zoveel mogelijk blijven stimuleren, anders haalt hij de einddoelen van groep 3 niet.  We doen taal- en letter- en schrijfspelletjes, kortom we proberen van alles.  Hopelijk werkt dit bij hem.  Is er iemand die ook  in zo'n dergelijke  situatie zit?  

Een advies wat ik voor mijn zoon heb gekregen, is ergotherapie.

Ik  zou heel  graag willen  weten wat jullie ervaringen zijn, zowel positief  als negatief.

Groet, Vera

 
Van mij alleen maar positieve reacties over ergotherapie. Onze zoon, ook 6 en ook net in groep 3, volgt nu ruim een jaar ergotherapie en hij heeft een enorme sprong vooruit gemaakt. Wij hadden verwacht dat hij groep 2 nog een keer over zou doen, omdat hij problemen had/heeft met o.a. concentreren en de fijne motoriek. Bij de ergotherapeute heeft hij ontzettend veel geleerd en zowel fysiek als mentaal een enorme sprong gemaakt. Hij gaat er met plezier naar toe. Alleen ik vind het wat minder elke week een ritje naar het ziekenhuis, maar ik heb het graag voor over.
 
Terug
Bovenaan