Erkennen enzo

Dag Dames.

Zijn jullie allemaal getrouwd of anderszins verbonden met jullie partner. Wij hebben een samenlevingscontract maar daarin is niets geregeld voor evt. kinderen. Wij gaan binnenkort het erkennen regelen. Heeft iemand hier ervaring mee. Verloskundige heeft mij aangeraden dit in ieder geval voor 26ste week te doen voor het geval dat het veel te vroeg zou komen.

Geniet van jullie buikjes

groet mamava

Hoi hoi,

Wij hebben ons eerste kindje erkend, en gaan dat ook bij de 1e doen. Je maakt dan een afspraak bij de gemeente, daar vul je een formulier in, en bepaal je de achternaam. Deze onderteken je beide. Je krijgt dan nog een formulier mee om na de geboorte het ouderlijk gezag te regelen voor je vriend. Als je niet getrouwd bent, heeft de vrouw het ouderlijk gezag, na het invullen en opsturen van dat formulier, heeft ook je vriend ouderlijk gezag. Denk er wel aan, dat je ook je testament moet laten opstellen. Er is verder niets vastgesteld voor je kindje!

Groetjes Liff

Wij gaan morgen ons kindje erkennen. (ben een januari-mama) en we laten ons volgende maand ook nog registeren als partner. Puur om alles goed te regelen voor ons kindje.

Zit alleen met een ander dilemma. Ik heb altijd gezegd dat ik dezelfde achternaam wil dragen als mijn partner en kind. Het mooiste vind ik als dit door middel van te trouwen gebeurd... er echt bij stilstaan, alle toeters en bellen, vrienden en familie erbij... maar goed, trouwen willen we nu nog niet.

Maar om nou even hupsakee van achternaam te veranderen door het geregistreerd partnerschap, dat vind ik ook weer zo snel gebeurd. Heb daar denk ik nog een te romantisch idee bij.

Hebben meerdere dit dilemma?

Wij hebben helemaal geen problemen, we zijn getrouwd. Zorg wel dat alles goed geregeld is, als jou als vrouw wat overkomt tijdens of vlak na de bevalling, heeft je partner geen recht op het kind en gaat het kind naar jouw ouders.

Succes

Hallo Meiden,
Bij ons eerste kindje waren we niet getrouwd en heeft mij vriend al vrij vroeg in de zwangerschap het kindje herkent. Onze dochter heeft ook zijn achternaam gekregen. En na de geboorte van onze dochter hebben we papieren bij de rechtbank moeten laten registeren ivm het gezag. Als er wat met mij zou gebeuren en er is niets geregeld krijgen de ouders van de moeder het gezag. Het zijn een paar formulieren invullen en opsturen.
Inmiddels zijn wij getrouwd en was ons dochter ons bruidsmeisje toen 18 maanden. Nu dus in verwachting van de 2e en we hoeven niets te regelen ook wel een heel fijn idee. dus Maud je zoon/dochter erbij op de bruiloft is ook heel leuk!.
Succes allemaal.

Hallo,

Wij zijn vorig jaar een geregistreerd partnerschap aangegaan.
Toen onze zoon werd geboren in 2007 hebben wij de erkenning geregeld bij de gemeente, maar juist voor het gezag zijn wij vorig jaar toch maar het geregistreerd partnerschap aangegaan.
Wij hebben nu wel alle drie dezelfde achternaam.
Wij hebben een klein feestje gekregen van mijn moeder samen met wat vrienden en familie niet te veel poespas, maar was wel erg leuk om het te vieren.
Ooit kunnen wij het partnerschap laten omzetten in trouwen en kunnen wij alsnog een knalfeest geven met onze beide kindjes erbij.

Wat wel extra geregeld moet worden bij het partnerschap is de erkenning.
Het gezag hebben jij en je partner beide sowieso, maar je moet wel nog ff naar de gemeente voor de erkenning.
Heel krom maar je moet het nog wel ff extra regelen.

Succes met alles regelen.

Groetjesss

Terug
Bovenaan