Erkenning

Hee meiden,

Vandaag ben ik bij de gemeente geweest
wat een gedoe zeg ..
Ik moet helemaal naar Bulgarije om Geboorteakte & bewijs van ongehuwd van me vriend ( weet iemand hoe dit papier heet )
Heeft iemand ook zo situatie meegemaakt ?
Ik wil namelijk heel graag me kind laten erkennen door me vriend en omdat hy de biologische vader is.
En daarbij hebben we ook nog een apostelstempel van de ambassade nodig ..
Help ?!

Gr meisje1990
 
Jeetje, wat een gedoe meid. Heb er geen ervaring mee. Wij laten ook erkennen, omdat we niet getrouwd zijn, maar komen allebei uit Nederland.

Enige 'lastige' was dat dat hier alleen op vrijdag kan en we pas 19 augustus terecht kunnen. Dan ben ik alweer 26 weken :S

Maar dat is niets vergeleken met wat jullie moeten regelen. Ik denk trouwens niet dat je dat alleen voor hem kun gaan halen in Bulgarije, ik denk dat hij mee moet. Hier in Nederland kun je in elk geval alleen dat soort dingen krijgen als de persoon in kwestie erbij is.
 
Normaal kan hij dit toch ook schriftelijk opvragen? of wat bedoel je met ik moet helemaal naar bulgarije?

Trouwens misschien goed om te weten, je vriend heeft door erkenning nog geen gezag, dit kun je direct na de geboorte regelen (al kun je nu wel al de papieren regelen) dit gaat via de rechtbank (alles via papierwerk hoor) die kunnen jullie gezamelijk gezag geven, je hebt daarvoor een aantal dingen nodig, bewijs van erkenning, kopie paspoorten en geboortebewijs ed, dan heeft je vriend dezelfde rechten/plichten als jij!

Succes ermee
 
De papieren moeten vanuit Bulgarije gehaald worden.
En persoonlijk door ons.
We waren van plan om binnenkort in ondertrouw te gaan maar dat valt ook in het water omdat we hierbij ook papieren nodig hebben vanuit Bulgarije.
Hoop gauw de papieren in me handen te hebben en naar gemeentenhuis te kunnen
 
Ik ken het ;)

Alhoewel het niet voor de geboorte was maar voor t huwelijk, de rompslomp is t zelfde....
En ja je moet persoonlijk verschijnen voor het bewijs van ongehuwd zijn...

Mijn man is toendertijd ook ''ff op en neer'' geweest om dit te regelen..heb je t wel over ca 3000km enkele reis :(

maaaaar, als alles geregeld is, dan ben je blij hoor.....

Succes meid, het is het waard hoor!!!
 
Terug
Bovenaan