Ernstige groei vertraging

<p>Hoihoi,  Ik ben nu 29 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje,  lig nu al 4 weken opgenomen in het ziekenhuis ivm dat de baby een ernsige groei vertraging heeft omdat de doorbloeding van de navelsrteng niet helemaal goed is.  Nu is mijn vraag, Iemand hier ervaring mee en hoe is dit af gelopen, wanneer is de baby uit eindelijk gehaalt? De onzekerheid begint me een beetje gek te maken.   </p>
 
Jeetje wat heftig! Sterkte met alles zeg, lijkt me enorm naar!
Hier geen ervaring, alleen een spontaan opgetreden groeirestrictie vanaf ongeveer 32 weken. Er is geen oorzaak gevonden, was niks 'mis' met de doorbloeding van de navelstreng. Maar mijn zoontje is de laatste 7 weken maar zo'n 700 gram aangekomen schatten ze, dus dat is wel echt heel weinig. Hij is geboren met 39+4 via een keizersnede (ivm stuit) en woog toen 2768 gram.
Ik maakte me de laatste weken al enorm zorgen, vond het zo eng! Dus kan me niet voorstellen hoe dit voor jou moet zijn - nog veel spannender denk ik. Gelukkig ben je in het ziekenhuis en houden ze je goed in de gaten. Ik bedoel, in het ziekenhuis liggen is natuurlijk echt heel naar, maar het is voor een goed doel.
Heel veel sterkte! Houd vol!
 
Verder gaat alles gelukkig goed met de baby en zijn zn organen en alles wel gewoon 29+3 weken  laatste groei meting was vorige week dinsdag  19 mei toen schatte ze hem op 660 gram. Wel is hij heel erg beweegelijk maar dat is al vanaf t begin dus dat is een goed teken. 
 
Ook ik geen ervaring zo heftig.
Mijn zoontje had wel een groeiachterstand en ben met 40 weken ingeleid. Uiteindelijk viel het allemaal mee en was hij alleen iets kleiner. Heb zelf maar 1 nacht in het ziekenhuis gelegen. Tot 37 weken was hij klein maar niet zorgwekkend. Dus vond pas in laatste weken plaats
 
Hoi, 
bij mij was de 20 weken echo nog goed, mijn buik groeide niet heel erg maar ze hebben er verder niet bij stilgestaan of zij te klein zou zijn. Bij 32 weken erachter gekomen dat zij veel te klein was. Liep 7 weken achter qua groei. Bij mij was de bloedtoevoer iets minder maar niet dramatisch uiteindelijk uitgesteld tot 38 weken toen ingeleid. Omdat zij zo klein was kon ze de weeenopwekkers niet aan en toen een spoed keizersnede gehad. Even een moeizame start gehad maar zich heel goed herpakt. Geboorte gewicht van 1900 gram. Nu 7 maanden en nu gemiddeld gewicht en lengte. ze heeft alles ingehaald en is verder een gezond kindje. Zij mocht na 1 week uit het ziekenhuis omdat zij zelfstandig dronk (nutramigen speciale dieet voeding) en niet verder afviel maar aankwam. Wel heeft een zh een regel van 2 kilo voor ze naar huis mag normaal. Ik vond het ook heel eng en heb heel veel stress gehad uiteindelijk is alles goed gekomen en heeft zij er niets aan over gehouden. 


heel veel sterkte nog en hou het vol uiteindelijk krijg je er iets moois voor terug!
 
Hier ook helaas iemand met ervaring.
Uiteindelijk eerst 5 weken plat gelegen in het ziekenhuis en toen een keizersnede gehad. Ik was op dat moment 32 weken zwanger maar mijn kleintje had een groei achterstand van ruim 4.5 week. Hij was 34 cm en 925 gram.
Nu 20 maanden later hebben we nog onze zorgen maar het gaat steeds een beetje beter.
Ik blijk een erfelijke bloedstollingsziekte te hebben, dat wist ik niet toen ik zwanger was.
Heel veel sterkte!
 
Gister weer een doppler gehad em helaas gaat de doorbloeding achteruit nu  ook mijn nier fuctie is achteruit gegaan de ene gynacoloog die de echo maakte zei, reken er maar op dar de keizer snede dicht bij komt. En een andere gynacoloog vertelde weer ja de ctg zijn nog steeds prachtig. Dus wijzer wordt ik er niet echt van ?
 
Terug
Bovenaan