Ernstige obstipatie

Mijn zoontje van ruim 4 heeft erg veel last van obstipatie. Hij krijgt al florax zakjes van de huisarts. We hebben afgelopen dagen klysma's gezet maar die werkte ook niet. Toen hebben we nog een medicijn gekregen die je maar even mag gebruiken omdat het anders zijn darmen lam legt. Uiteindelijk is er wel ontlasting gekomen 2harde knollen. Maar nu heeft hij al weer 3 dagen geen ontlasting gehad.
De huisarts geeft aan dat we naast de zakjes ook klysma's moeten zetten.
Wie herkent zich in dit verhaal en heeft evt anderen oplossingen? Of is er iets medisch aan de hand?
 
In het algemeen pruimen eten en veel traplopen. Maar als dat voldeed zou je waarschijnlijk niet niet zulke sterke medicijnen meekrijgen. Sterkte.
 
Als het al zo ver is zou ik lekker het doktersadvies opvolgen. Wat je evt. Nog kan vragen is of ze even willen nakijken of alles wel uit zijn darmen kan. 
Ik heb zelf als kind obstipatie gehad wat de arts niet herkende en dacht dat ik juist te makkelijk ging. Daarop 2 weken aan de medicatie gezeten om mijn darmen 'rustig' te krijgen en alles wat zou laxeren te vermijden. Toen er alleen nog water met groene vlokjes uitkwam viel pas bij hun het kwartje... Ook toen is het met iedere dag lactulose en een aantal keer klysma's in het ziekenhuis goed gekomen. Ze kwamen er toen achter dat te veel suiker en zuivel bij mij obstiperend werkt. Het kan dus iets simpels zijn waardoor het uit de hand loopt.
Voor nu zou ik gewoon naast het doktersadvies je kind genoeg laten drinken, veel bewegen en vezels eten. Pruimenmoes wordt nog wel eens geadviseerd, maar ik weet ook dat dit gek genoeg bij al ontstane verstopping wordt afgeraden omdat het dusdanig veel gasvorming geeft dat je er meer buikpijn van krijgt als dat het losmaakt. 
Buik massages willen soms ook nog helpen in combi met de andere interventies. Kijk maar eens op youtube :)
Ik hoop dat jullie heel snel thuis een pot vol hebben en dat de kleine man zich weer goed gaat voelen
 
Mijn dochter van bijna 4 heeft het ook, al sinds ze 2,5 is denk ik. Toen ze afgelopen zomer zindelijk werd was het helemaal een drama. Ze hield haar poep dagen op. Lukte vaak wel met een Microlax haar te laten poepen maar dat deed haar echt vreselijk veel pijn, zo sneu. Hebben haar flink gelaxeerd met Forlax, begonnen met 3 zakjes per dag. Zitten nu op een zakje per dag en dag gaat heel goed, sinds een maandje durft ze ook weer te poepen op de wc!
 
Terug
Bovenaan