Ernstige verstopping

Hallo moeders,

Onze dochter van 6 ½ maand heeft nu voor de tweede keer verstopping waarschijnlijk door het eten van banaan in het fruithapje gecombineerd met melk/groente. De vorige keer was het nog niet zo erg als nu. Is heel zielig om te zien. Je voelt het heel hard zitten maar ze kan het niet uitkruigen. We hebben al laxeermiddel een paar dagen gebruikt. Maar heeft tot nu toe zeer weinig geholpen. Vanmiddag nog wat sinaasappelsap verdund met water gegeven. Nu lijkt het weer iets los te komen. Ze krijgt nu nog 4 flessen Nutrilon 2 en 's ochtends fruit en rond 5 uur groente. Herkent iemand dit misschien? Volgende week ga ik wel contact zoeken met het CB hierover! Zijn jullie toen overgestapt? Kunnen we beter Friso Comfort of zoiets gaan gebruiken ipv Nutrilon 2? Is dat zwaarder of wat zijn jullie ideeën! Jullie tips zijn altijd welkom!

Groetjes een bezorgde moeder
 
Wat bij kleintjes over het algemeen super laxerend werkt is appelsap. Je kan het ze over het algemeen beter niet geven omdat ze er dus gruwelijk dunne broeken van kunnen krijgen. De tip die ik een keer voor één van mijn kinderen kreeg, was om de anus met een dikke dot vaseline te masseren. Klinkt misschien een beetje raar, maar bij mijn dochter werkte het geweldig. (Mocht je m'n tips gebruiken dan zou ik dat voor de appelsap proberen.)Het kan namelijk nog al pijnlijk zijn als de ontlasting zo hard is en dan gaan ze het onbewust tegenhouden. Door de massage met vaseline wordt de huid iets soepeler en kan het minder pijnlijk worden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!
groetjes Esther
 
Mijn zoontje heeft ook last gehad van verstopping. Echt heel zielig, was de hele dag aan het persen, maar er kwam niets uit. Ben toen overgestapt op comfort en het is echt over. Het gaat zelfs zo goed, dat we ook weer banaan aan het menu hebben toegevoegd.
 
Beste Esther en Marta,

Bedankt voor jullie reacties. P.S. Martha gebruikte jij eerst ook Nutrilon 2? Ik krijg het idee dat deze voeding lichter is dan Nutrilon 2. En we mischien beter over kunnen op dat!

Groetjes moeder van Danique
 
Mocht de appelsap en de vaseline niet helpen: geef je kind op een theelepeltje of plastic lepeltje een paar drupjes olijfolie! Probeer eerst 1 keer per dag, eventueel wat opvoeren naar behoefte. Succes!
 
Hoop dat het voor je kindje helpt!
Mijn dochter heeft er tot nu toe altijd baat bij gehad. Wij geven haar als ze verstopping heeft roosvicee laxo een beetje meer roosvicee dan anders en ja hoor na ongeveer een uur is het los en het gaat weer beter. Nu doen we het verder zo omdat we weten dat ze regelmatig er last van heeft om de dag of dagelijks een flesje roosvicee laxo! want het kan namelijk geen kwaad.

Veel succes en ik hoop dat je iets vind dat jullie helpt.

mvg NIcole.
 
misschien heel stom maar als niets helpt bij onze dochter, neem ik haar temperatuur op en dat vind ze niet leuk dus probeert ze de thermometer eruit te persen en dan komt de poepie er direct uit
 
Terug
Bovenaan