eronder dus.

Anne en jeanette bedankt voor jullie reacties. Anne sterkte met het verwerken van je miskraam en hoop dat jullie beiden ook snel weer zwanger mogen worden.
Helaas werd mijn vermoeden dat het fout zat vanochtend door de gyn. bevestigd. Het was inderdaad een leeg vruchtzakje. Volgende week donderdag word ik voor de tweede keer gecureteerd. Ik weet hoe het gaat, dus daar ben ik niet zo bang voor, maar ik baal ontzettend dat het weer fout is gegaan. Ik zit nu met 2 uitgerekende data,s in mijn hoofd en hoop die maanden een beetje rustig door te komen. Bij de vorige miskraam hield ik me vrij stoer en dacht:"o.k dit gebeurd nou eenmaal en de volgende keer beter". Nu twijfel ik of ons dochtertje ooit nog een broertje of zusje zal krijgen. Na de curetage word er met de gyn. bekeken welke mogelijkheden er zijn om de oorzaak te achterhalen d.m.v. onderzoekjes. Vaak komt hier niets uit en weten ze het ook niet en zit er niets ander op dan hopen dat het de volgende keer wel goed gaat. Hoeveel keer ik dit verdriet nog kan verdragen zal natuurlijk ook mee spelen in de beslissing doorgaan of niet. Zelf vraag ik me al sinds de eerste miskraam af :"wat is er nu anders aan mijn lichaam dan bij de zwangerschap van ons dochtertje waar alles goed ging? Ik was 5 kilo zwaarder, maar ben niet vanplan die er weer aan te eten. Ook was mijn bloeddruk toen d.m.v.medicatie onder controle en nu was hij dit jaat weer wat verhoogt. Ik zit er aan te denken om maar weer net als toen aan de medicatie te gaan. Heeft iem. hier ervaring mee?
Ik wil iedereen wel even zeggen dat de kans vrij klein is hoor dat je na een miskraam weer een miskraam krijgt. Ik heb om de 1 of andere reden gewoon dubbel pech gehad.
He he mijn hart is weer gelucht. De twee mensen (behalve mijn man ) die van mijn zwangerschap en het z.h. bezoek afwisten zijn niet thuis dus kon ik nergens ander mijn verhaal kwijt.Misschien moet ik maar weer verhuizen naar het fotum verlies en verdriet.

Allemaal heel veel succes en sterkte toe gewenst en zal jullie blijven volgen hoor!

Groetjes Anna

Hoi Anna,

Wat een naar bericht heb je weer gekregen vandaag. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is om dit voor een tweede keer mee te maken. Nu nog heel vervelend afwachten tot de curretage. Lijkt me ook geen pretje.

De onzekerheid of het ooit nog gaat lukken is echt tergend. En de angst dat je voordat het goed gaat nog een paar keer dit moet meemaken, maakt je helemaal beroerd.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met wederom een groot verlies. Ik hoop dat jullie de kracht hebben om het te verwerken en dat er ook voor jou snel een goede zwangerschap inzit.

Veel sterkte en heel veel succes donderdag.

Liefs,
Anne

hoi Anna
Verdorie,wat jammer is dit,ik moest wel aan je denken,hoor.
Waar ikzelf heel veel baat bij heb is resque-remedie van Bach,dat kun je gebruiken bij bv stress,verdriet,teleurstelling,angst ed
de drogist heeft dat(ook in een spray vorm)het kan geen enkele kwaad en je kunt het ook bij verdrietjes en pijntjes van je dochter gebruiken(ook uitwendig dus)
Veel sterkte donderdag,
liefs Jeanette

Hoi Anna,

Wat vreselijk voor je dat je dit voor de 2e keer moet meemaken! Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van dit verdriet.

Je vroeg of iemand ervaring had met medicatie voor de hoge bloeddruk. Zelf slik ik al 2 jaar methyldopa voor mijn hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk (de onderdruk) schommelt nu tussen de 75 en de 85. Aldomet/Methyldopa zijn speciaal hoge bloeddruk medicijnen die je kunt combineren met een zwangerschap. Ik voel me er in ieder geval erg goed bij. In het begin kun je wat moe zijn maar dit trekt al snel weg.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Groetjes Frederique

Hoi Anna,
Ik herken veel in je verhaal.Heb zelf ook twee miskramen gehad en dat komt wel even erg hard aan want je gaat twijfelen aan jezelf want is twee keer nog steeds domme pech??? Ik weet het niet maarh et maakt wel onzeker. Mijn laatste miskraam was begin maart en ben er redelijk overheen maar zwangere mensen kan ik nog steeds niet zo goed zien. Ik vond de periode na de 2e mk erg moeilijk en heb enorm veel gehuild;het klinkt als een cliche maar het heeft even tijd nodig en dan voel je je stukje bij beetje echt beter! Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop nog te lezen hoe het met je gaat?
Groetjes,A.

Bedankt voor jullie reacties en tips.
En Frederique ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter Labetalol / Trandate geslikt en ook dat is een medicatie voor een te hoge bloeddruk en schijn voorgeschreven te worden aan zwangeren. Ben trouwens met een ander medicijn toen zwanger geworden en gelijk over gestapt op labetalol toen de test positief was. Denk nu gelijk om de Labetalol te gaan vragen voor een evt. volgend zwamgerschap...wie weet helpt dat op een goede afloop.

Nogmaals allemaal erg bedankt voor jullie reacties en sterkte en succes met alles.

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan