errug druk..

Hoi,
Ik ben 10 weken zwanger, en het gaat best goed! Maar ik heb best een druk leven, en daar is nu door omstandigheden nog meer bijgekomen..Ik heb op het moment bijzonder weinig energie, dus ik kon net alles rond krijgen, met extra rustsessies op de bank tussendoor.
Maar nu schiet dat er vaak bij in omdat ik door omstandigheden word gedwongen om nog meer taken in een dag te proppen.
het gaat niet echt.. maar kan even niet anders. Ik heb niet echt stress, misschien een klein beetje. Maar ik bedacht vanmiddag ineens, zou het slecht zijn voor de baby? Het is ook redelijk zwaar werk, niet heel erg, maar wel een beetje. Nu heb ik bedacht om meer in de ochtend te doen, zodat ik smiddags als mijn dochter slaapt, ook kan slapen. En daarna dan weer door. Zou het erg zijn? Vroeger werkten de vrouwen toch ook tot aan de bevalling op het land??( zei iemand laatst)
Ik ga morgen ook even vk bellen , anders krijg ik nog stress om deze zorgen..!
Nou, in ieder geval bedankt voor het lezen, ben al een beetje opgeluchter..
 
Stress is nooit goed voor de baby! Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden.... Misschien is een dutje met je dochter geen slecht idee. Even opladen. Wat zei de vk?

Liefs Anna
 
Wat zei de vk?

Wat voor lichamelijk werk doe je? Veel tillen? Op zich ben je nog niet heel ver in de zwangerschap, maar het kan zijn dat je bekken al wat weeig wordt of dat de baby tegen je rug "duwt". Ik had af en toe pijn in mijn onderrug vanaf zo'n 12 weken maar nu met 24 weken is dat zo goed als over.

Stress lijkt me sowieso niet goed voor de baby, dus neem genoeg rustmomentjes en probeer jezelf niet teveel op te winden! Je moet nu echt aan jezelf en de baby gaan denken. Misschien is er iemand die je kan helpen met je werkzaamheden?
 
De vk zei dat hard werken niet erg is, inderdaad stress zoveel mogelijk vermijden. Ik heb alleen best veel last van mijn rug, en daar zei ze over dat ik die dus nu al aan het overbelasten ben, en dat is natuurlijk niet zo handig als ik straks wel een dikke buik heb..
Dus ik heb wel een paar maatregelen genomen zodat ik niet zoveel hoef te tillen. en ga toch vaker even rusten tussendoor.
Het is vooral mijn hobby , paarden, en niet zozeer het werk. Maar na mijn werk(in apotheek, dus hele dag staan) nog 4 stallen uitmesten, en met emmers water sjouwen, hooi en zaagsel sjouwen, is dus wel teveel voor mijn rug. En heb gewoon nog heel weinig energie..Daarnaast heeft mijn vent vorige week zijn enkel gebroken, dus de zorg van onze dochter , 2 jaar, komt nu ook volledig op mij neer. En hem verzorgen natuurlijk! Het paardrijden zelf wil ik zo lang mogelijk blijven doen, maar kost allemaal bij elkaar zoveel energie!
Bedankt voor het meeleven!
 
Denk aan jezelf en je baby stel prioriteiten en zet de rest even op een laag pitje. Als je wat verder bent in je zwangerschap krijg je weer wat energie terug.
Je zou ook eens kunnen kijken of je niet op je werk wat aanpassingen kan doen. bv zo'n hoge kruk evt op wieltjes. Dan sta je niet de hele dag.
Wat betreft de verzorging van de paarden. Ga eens op zoek naar iemand die het leuk vind om te helpen. Je kan het dan wel samen met iemand doen. Dat je er wel bij bent maar het zwaarste aan iemand anders over laat.
 
Terug
Bovenaan