Errug ongeduldig

Hallo dames,

Mijn man heeft mij vorige maand zeer verblijd met het nieuws dat hij nu ook wel vader wil worden. In eerste instantie wilde hij dat pas eind vorig jaar (!) en nu wil hij in november beginnen. Ik heb deze hevige moedergevoelens 5 jaar voor mij moeten houden, maar nu is het eindelijk dan toch zover. Tja, it takes two to tango, niet? Alleen zijn er twee dingen die mij toch wel bezighouden. Op de een of andere manier baal ik er toch ontzettend van dat ik nog twee maanden de pil moet gebruiken. Hij wil dat ik pas in aug/sept. stop met de pil. Ik heb zoiets van ''Waarom nu al niet?'' Je weet immers nooit hoe lang het kan duren. Mijn man heeft sinds 7 weken een hernia (het gaat nu gelukkig beter) en heeft zware medicijnen gebruikt waardoor hij eerst zijn zwemmertjes wil laten testen. Hoeveel tijd gaat hierin zitten? Zoals jullie waarschijnlijk al merken ben ik ERRUG ONGEDULDIG. Wie kan mij adviseren in deze? Ja, ik moet zijn mening respecteren, maar ik wil nu al stoppen met de pil. Kan dat?

Heel veel liefs van een Ongeduldje
 
Spannend he? wat betreft het testen van zijn zaad,ik weet niet of ze dat nu al doen,maar je kunt allicht met je huisarts praten(w.s zegt hij/zij dat jullie het eerst zo maar moeten proberen.
wij lopen ook bij de gynaecoloog voor onderzoek maar daarbij wordt ook mijn hormoonhuishouding getest naast mijn vriend's zaad dat duurt ongeveer 8wkn maar het testen van zaad duurt mischien maar een week,dat weet ik niet.
natuurlijk kun je al stoppen met de pil,maar het kan nooit kwaad om even te bellen met de huisarts wat betreft zijn medicijnen of dat invloed kan hebben,dat scheelt je mischien ook weer een bezoekje aan de gynaecoloog!
succes!
 
je kunt best stoppen met de pil,die hormonen moeten ook je lichaam uit...de kans dat je meteen zwanger raakt is toch wel heel minimaal!!! en testen doen ze zo wie zo pas als het na lange tijd proberen niet lukt zwanger te raken!!!
 
Dank voor jullie reactie dames. Ja, anoniem dat probeer ik hem ook duidelijk te maken, maar volgens meneertje heeft hij superzaad en ben ik dus binnen no time zwanger!! (wat een fantasie hebben sommige mannen soms he? :)) Ik stop gewoon met de pil of hij dat nou wil of niet. En wat maakt het nou uit of ik nou in aug/sept. zwanger raak of in november toch? Ben alleen bang dat hij dan denkt dat ik zijn mening niet respecteer (wat ik eerlijk gezegd ook niet helemaal doe...).
 
Het probleem van die 2 maanden snap ik ook niet. Gewoon zeggen dat je al vast bent gestopt dan moet hij maar een condoom gebruiken dat blijft er toch altijd bij. Mijn vriend staat er helemaal achter dat ik gestopt ben met de pil maar hij heeft wel heel erg zoiets dat het toch nog wel even duurt voordat het raak is. Wij zijn zijn zelf een huis aan het bouwen enneh dat is volgend jaar feb/maart klaar wij wonen nu in een caravan. Bevallen in een caravan moet ook kunnen we zien het wel hoe het komt.....ik hoop dat ik super snel zwanger raak...
 
Heb je je misschien wel gerealiseerd dat hij misschien bang is om i.v.m. de zware medicijnen een ongezond kindje te verwekken? Vraag het eens op de man af en ik denk dat je in dat geval dan zeker zijn mening moet respecteren. Ik wens je veel inzicht xxx
 
Hoi Ongeduldje,

Ik denk dat Crienie wel een goed punt heeft genoemd. Ik zou inderdaad wel eerst willen weten in hoeverre de medicijnen van hem invloed hebben op je eventuele kindje. Het lijkt me dat de gezondheid belangrijker is als het 2 maanden langer wachten.

Als je al wel met de pil wilt stoppen kun je natuurlijk best zolang een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.

O, en dat de pil eerst uit je lijf moet zijn is een misverstand hoor. Dat wordt wel vaak gezegd maar is absoluut niet bewezen. Een vriendin van mij werd direct zwanger toen ze gestopt is met de pil en zelfs als je een keer de pil vergeet kun je zwanger worden. Ik ben zelf al meer als 2 jaar bezig en geen een arts/gynacoloog heeft gezegd dat de pil eerst uit je lichaam moet.

Veel succes en overleg het alsjeblieft goed, het is het niet waard om er ruzie over te krijgen met je partners.

Liefs,
joan
 
hoi hoi de pil is meteen uit je lichaam,maarje huishouding is in de war,en die moet op gang komen joan heeft hier gelijk in,ja en inderdaad een goed punt over die medicijnen,straks ben je wel meteen zwanger en dan voelt je man zich mischien bedrogen,maaar kan me voorstellen dat je geduld op is sucses ermee gr manuela
 
Terug
Bovenaan