Errug vermoeiend.... Hoop op herkening of tips!!!

Wij hebben een zoontje van 2 jaar en 2 mnd. De laatste 3 maanden is hij echt niet te genieten. Behalve bij een ander uiteraard. Daar is hij een engeltje hahaha.
Hij gaat s'avonds rond half 8 naar bed en word nu dus om half 6 soms 6 uur krijsend en huilend wakker. Gaat echt niet meer slapen. (hebben we ook al geprobeerd). Hij heeft dit echt nog nooit gedaan. Het probleem is nog niet eens dat hij nu ineens zo vroeg is, maar hij is gewoon niet uitgeslapen. En dus erg vervelend, want hij is gewoon erg moe. Het volgende probleem is dat hij niet wil slapen overdag. Blijven proberen maar hij doet het echt niet. Uit eindelijk haal ik hem er weer uit overdag en dan valt hij gelijk in slaap bij mij. Dit wil ik dus echt niet, en leg hem weer terug inbed. Gelijk wakker en weer huilen. Dit houdt hij gerust een uur vol hoor. Ik haal hem er echt niet gelijk uit. Als ik onderweg ben met de auto dan slaapt hij gelijk in de auto. Hetzelfde verhaal in de buggy. Maar niet in bed. Zijn gedrag overdag is echt niet leuk. En dus ook erg vermoeiend voor ons. Hiervan krijg je weer spanningen en daar wordt hij alleen maar weer moeilijker door. Wij zitten in een vizieuze circel.. En willen hier erg graag uit. Ik hoop echt op reacties. De goude tip....!!!! In ieder geval herkenning? Weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet. kus Isa
 
Hoi Isa, ik herken wel een deel van je verhaal. Ze krijgen een eigen willetje, denken niks te kunnen missen, maar kunnen dat alles nog niet aan.
Wat ik altijd  deed was ze na de lunch in ons bed leggen met gewoon de kleren aan. Ze mochten dan een film op de TV gaan liggen kijken. Gordijnen dicht, licht uit, geluid vrij zachtjes, speentje erbij, elke keer dezelfde film, 9 van de 10 keer vielen ze zo dan alsnog in slaap. Zoniet dan hadden ze in ieder geval ruim een uur heerlijk uitgerust. En ik ook even tijd voor wat huishoudelijke klusjes die vlotter gaan zonder hulp.
Dit werkte bij ons prima, toen de middagslaapjes een probleem werden, maar ze nog wel erg hard nodig waren.
Misschien werkt het bij jullie ook??
Groeten Sandra
 
Ik herken ook wel een deel van je verhaal. Onze dochter is nu ook 2 jaar en 2 maanden. Ze wou maar niet gaan slapen en sprong telkens weer uit bed, na een week zonder slaap hebben we besloten om haar in een gewone bed te laten slapen en grenzen te stellen. Zo mag ze niet haar kamer uit komen en niet naar onze kamer. Dat gaat nu redelijk goed.   Alleen word ze snachts wel om 3 uur wakker en slaapt ze wel moeilijk weer. Maar dan moet je wel heel sterk voor je zelf zijn om het gehuil te negeren. Elke nacht gaat het weer beter. Ze zegd nu mama ik ben een grote meid.

suc6 nog   gr berna
 
Hoi Isa,
Mijn zoon van 2,5 was ook een moeilijke slaper...maar sinds hij een nieuwe kamer heeft, gaat het goed. Hij slaapt in een halfhoog-bed en wij zijn begonnen met de stickertraining. Iedere keer dat hij de hele nacht (!) in bed bleef dan kreeg hij 's ochtends een muursticker (hele leuke van Cars bij kruidvat) waar hij zelfs nu nog trots op is want hij mocht zelf die stickers boven zijn bed op de muur plakken en die hangen er dus nog steeds. Bij de laatste sticker kreeg hij een kadootje en toen zijn we met de stickers gestopt. Ik gebruik nu nl de stickers voor de zindelijkheidstraining.
Ik heb ook een tijdschakelaar waar ik een nachtlampje in heb gedaan en die gaat dus om 20u  aan en  om 7.30u weer uit  en dan mag hij pas uit bed komen en het werkt! Want hiervoor stond hij ook om 5.00 uur naast ons bed en was klaarwakker.
In zijn bed heeft hij ook een zaklampje en drie speentjes zodat hij er altijd een kan vinden hahaha....
Soms wordt hij nog wel eens midden in de nacht huilend wakker hoor en dan heeft hij een enge droom ofzo en dan ga ik naast hem in zijn bedje liggen tot hij weer wat rustig is geworden, duurt soms wel een half uur, en dan ga ik weer terug naar mijn eigen bed en blijft hij gewoon in zijn bed liggen.
Nou misschien heb je er wat aan. Succes.
Groeten,
An
 
Terug
Bovenaan