Eruit halen of laten liggen

<p>Mijn dochter is een lastige slaper. En overdag slaapt zij vaak 10 minuutjes en is dan weer wakker. Ik leg haar tussen de voedingen door altijd op bed voor 1.5 a 2 uurtjes (ze is 3 maanden) maar ze is heel vaak wakker. Vaak zit ze dan hard te duimen of te praten tegen de lamp en dan vallen de ogen weer dicht voor zo'n tien minuten.</p><p>Een andere keer is het niet goed en huilt ze steeds na tien minuten.</p><p>Herkent iemand dit?</p><p>Ik zit nu zelf te twijfelen of ik haar eruit moet halen of gewoon die twee uur aanhouden ongeacht ze slaapt.</p><p>Soms is ze wel chagrijnig als ik haar er dus uithaal terwijl ze mijn inziens toch bijna niet slaapt.</p><p> </p><p>(Inbakeren mag niet meer ivm omrollen. Ze heeft nog wel af en toe het moro-reflex)</p>

Ik liet mn dochter altijd liggen. Ze wordt vaak tussendoor nu ook nog wakker (is 7 maand) maar tenzij er paniek in dr gejengel/gehuil zit, laat ik haar liggen. Naar mijn idee komen ze niet aan hun rust als je ze dr zo snel weer uit haalt. Mijn dochter moest soms gewoon even haar indrukken en prikkels van de dag kwijt en deed dat door zichzelf in slaap te jengelen. Als het na 10 min niet over was ging ik altijd wel even kijken

Ik zal haar sowieso laten liggen, zo krijgt ze toch nog een beetje rust als ze niet jengelt. Hier zijn de slaapjes overdag ook niet altijd makkelijk. Hoe is ze verder overdag? Zorg in ieder geval dat het je geen stress oplevert, dat voelt ze ook weer. Even loslaten en over een paar dagen weer iets anders proberen. Hoelaat slaapt ze savonds? Gaat dat makkelijker?

Misschien nog een tip om haar heel strak weg te leggen? Misschien 'schrikt' ze vaak nog zelf wakker? Ik baker mijn zoontje in, maar hij rolt nog niet (11 weken). 

Ze is verder niet vervelend. Behalve tegen de avond. 
En dan huilt ze ook geregeld. Rond 23u gaat ze slapen. Meestal slaapt ze dan door tot volgende ochtend half6/6u. Dat is ook het enige moment waarop ze wel doorslaapt.
Strak instopppen heeft geen zin. Ze krijgt zichzelf toch wel los. Ze krijgt zelfs haar broekjes uitgetrappeld.

Als ze niet huilt, zou ik haar lekker laten liggen. Onze zoon is ook een vrij lastige slaper. Zeker toen hij net kon rollen, drama! Ik heb 'm toen een tijdje in een zijligkussen gehad, zodat hij niet kon rollen. Dat zorgde voor betere slaapjes. Toen hij goed terug kon rollen, ben ik 'm op z'n buik weg gaan leggen. Dan valt hij sneller in slaap. 

Ik heb ook een kleine meid van 3,5 maand en dat was savonds ook regelmatig flink raak met het slapen gaan! bij mij heeft ze savonds een vast ritme uurtje na de een na laatste fles gaat ze alvast naar bed of ze moe is of niet, soms ligt ze gewoon heerlijk rond te kijken (half8 ongeveer) en heeft ze zelf even haar rust momentje. eerst schrok ze ook altijd wakker van zichzelf omdat ze zo met haar lichaam deed bewegen dat ze zelf weer wakker werd. Nu ligt ze met haar rompertje in een slaapzak zodat ze wel kan bewegen met haar beentje maar niet te veel, en dan heb ik nog een dun maar wel breed strak getrokken dekentje over haar heen tot de oksels en sinds ik dat eigelijk doe en ze rustig kan blijven liggen maak ik haar wakker voor de allerlaatste fles en dan slaapt ze weer verder tot de volgende ochtend miss is dat ook wat voor jou?

Terug
Bovenaan