Ervaring “ouderschap blijft”

<p>Hi, </p><p>Heeft iemand ervaring met het traject “ouderschap blijft” (voor gescheiden ouders)?</p><p>Mijn ex partner en ik gaan nu dat traject in nadat hij de eerste 1,5 jaar niet/nauwelijks betrokken is geweest bij de zorg en opvoeding van onze dochter en dit nu wel wil. We komen er samen niet uit hoe dit in te vullen.</p><p>Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en hoe dit is bevallen. Hoor het graag. </p>

Ik heb zelf dit traject niet gevolgd maar in mijn werk wel heel veel ouders hier naar verwezen en gedurende het traject gesproken. Die ervaringen zijn veelal positief! De enige trajecten waren ouders negatief over waren was met name waarin één van beide ouders het traject zelf gestopt heeft door aanhoudende strubbelingen onderling of juridische strijd (dan stopt het OB traject namelijk). Ik heb dus veel succesverhalen gehoord.

Hoi Moederrr,
Ik heb je topic gelezen vanaf het begin. Wat ben je stoer! Je koos voor je kindje, en helaas zo een waardeloze vent die je eerst in de steek laat en daarna alleen maar vreselijk belast. Zo jammer dat hij het kindje erkent heeft, en dat tegen je gebruikt in plaats van er iets moois van te maken.
Ik snap dat je je kindje een vader gunt, maar deze man is dat niet. 
Zelf heeft mijn partner mij verlaten toen ik zwanger werd. Ik ben nu 17 weken en sta er net als jij toen, alleen voor. In mijn geval heeft hij al die woede en beschuldigingen al geuit en niet erkent.
Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je dochter!?

Terug
Bovenaan