ervaring/advies gevraagd icsi

Gisteren kregen we het slecht nieuws dat het zaad slecht is, 5 mjn. Dit is ook nog slecht actief en weinig bewegend. Ze hebben ons gelijk geadviseerd met icsi. Misschien eventueel eerst nog een poging IUI maar ze geven ons weinig kansen. Nu heb ik nog wat vragen en ik hoop dat jullie dat met je ervaring kunnen vertellen.  Bij mij is alles goed, krijg ik dan toch hormonen om te spuiten? Of tabletjes? Gaan ze mijn eitje ook buiten het lichaam met het zaad bevruchten net zo als IVF? Dit is toch altijd heel pijnlijk of valt het mee?

Afijn, het is allemaal nog heel onwerkelijk en het verklaart waarom wij al ruim 2 jaar verder zijn. Ik weet nog helemaal niks wat mij te wachten staat en vraag aan jullie naar de ervaring hiermee. Weten jullie een eventueel een site waar hierover wat te lezen valt?

Hee Muis75,

Een aantal weken geleden was ik veel te vinden op dit forum maar inmiddels ben ik aktief op het oktober 2009 forum. Mijn man en ik zijn zwanger geworden van een 1ste ICSI behandeling in Dusseldorf (Duitsland).

In September 2008 zijn we bij de gynaecoloog geweest en toen bleek dat mijn man 1 miljoen zaadcellen had die zo goed als niet meer levend zijn/waren. Uit onderzoek bij de uroloog bleek dat er "helaas" niets meer aan te doen valt en ook wij kregen het advies voor ICSI. Voor de vrouw verandert er in feite niets en ook voor de man is het proces hetzelfde als bij IVF.

Ik heb Puregon gespoten 150 eenheden per dag.
Ik moest ook een medicijn gebruiken toen mijn eitjes zo goed als rijp waren om te voorkomen dat ik een eisprong zou krijgen. (ben de naam even kwijt).
35 uur voor de punctie heb ik in het ziekenhuis een Pregnyl injectie laten zetten om ervoor te zorgen dat  ik exact 36 uur later een eisprong zou krijgen.

Net zoals bij IVF vindt er een punctie plaats die bij mij onder volledige narcose is gedaan. (voordeel van behandeling in Duitsland). Op dat moment moest mijn man zijn sperma inleveren (ter plekke geproduceerd) en dan wordt het samengebracht.
Bij IVF leggen ze het bij elkaar en wachten ze af of er een bevruchting plaatsvindt.
Bij ICSI helpen ze de bevruchting en worden het eitje en zaadje samengebracht.

Wij hadden 2 dagen later een terugplaatsing van 2 embryo's.
Hiervan is er een blijven zitten en ik ben nu bijna 12 weken in verwachting van een prachtig kindje.

Als je meer vragen hebt dan moet je ze maar stellen.

Heb je van je gynaecoloog geen informatiemateriaal gekregen?
Ik werd toen naar huis gestuurd met allerlei folders en een DVD over het toedienen van de hormonen. Als je ICSI googled? Krijg je dan geen interessante sites?

Heel veel succes en sterkte met de behandeling.
Groetjes Marieke

Hoi muis,

Bij mijn vriend en bij mij is er na allelei onderzoeken niks uitgekomen waarom wij niet zwanger zouden kunnen worden. Heb 9 iui behandelingen gehad en toen overgestapt op ivf.
Hier is geen bevruchting opgetreden dus poging nr 2 werd icsi. Ik had de pech dat ik maar 3 follikels had waarvan er uiteindelijk maar 1 geschikt was. Deze is teruggeplaatst en helaas zonder resultaat.
Heb vanochtend de laatste spuiten gezet en heb as vrijdag een punctie. Heb deze keer gelukkig wel meer follikels. 8 stuks.
De hormonen moet je spuiten. Is even wennen maar viel me alles mee. Ik moet de avond voor de punctie naproxen innemen en 's ochtends 2 paracetamollen en weer naproxen.
Hoor van veel meiden dat die een infuus krijgen maar dat heb ik zelf nog nooit gehad.
Vind de punctie niet pijnlijk alleen naderhand heb ik wel last van mijn buik, maar doe ik gewoon lekker rustig aan en laat me flink verwennen.

Wens je succes en als je nog vragen hebt, dan stel ze gerust.

Groetjes,
San

Hoi muis
Ook het zaad van mijn partner was van slechte kwaliteit. Uiteindelijk kwamen wij ook in aanmerking voor ICSI. De hormonen krijg je om zoveel mogelijk eitjes te laten rijpen.Alleen had ik de pech dat ik twee keer maar 6 eitjes had. Bij poging 1 waren er 2 goed bevrucht en ook 2 terug geplaatst en bij poging  2 hadden wij maar 1 goede bevruchting.  Ik vond de punctie erg meevallen. De pijnbestrijding is per ziekenhuis verschillend. In Zwolle krijg je de avond voor de punctie een kalmeringsmiddel. De ochtend van de punctie een pijnstiller en een kalmeringsmiddel en vlak voor de punctie (in het ziekenhuis dus) een infuus met een morfineachtige pijnstiller. Uiteindelijk ben ik van de tweede ICSI-poging zwanger geworden en heb nu een zoontje van 3 maanden. Succes en blijf hoop houden.
Liefs Nurse

Terug
Bovenaan