Ervaring/advies gevraagd

<p>Beste mama's,</p><p>Onze dochter is sinds gister alweer 'n halfjaartje oud, mijn hemel wat gaat dat snel. Ze mag dus nu ook andere dingen gaan eten. We hebben nu s'ochtends 'n fles, fruithapje, rond 12uur 'n fles, rond 2uur 'n maisvinger, rond 4uur 'n fles, rond half 6 groentehapje en rond kwart voor 8 fles met rijstebloem. En alles gaat klakkeloos op. We willen haar nu kennis gaan laten maken met brood, ik heb tarwebrood gehaald en geef eerst maar 's 'n paar dagen 'n korstje om op te sabbelen en dat ze eraan kan wennen. Daarna wil ik kleine stukjes brood gaan geven met blue band goede start is dit goed? En qua beleg zien we daarna wel weer verder.. Ook de potjes gaan veranderen natuurlijk, eerst 'n halve of meteen 'n hele? En hoe gaat 't met de boterham en de fles? Vervalt die dan of gewoon even aankijken wat ze op eet en drinkt? Verder mag ze in de ochtend bambix granen pap vanaf 6 maanden maar in haar avondfles zit ook al rijstebloem is niet 'n beetje dubbelop? Maar ik ben bang dat ze anders misschien niet doorslaapt.. Of we moeten in de laatste fles 210 geven in plaats van 180. Hoe hebben jullie dit aangepakt?! Dankjewel alvast! Groetjes!</p>
 
Hoi CinB
Inmiddels is mijn zoon alweer 3, maar hij at met 6 maanden brood alsof ie nog nooit anders had gedaan. 
Ik zou zeggen gewoon proberen.
Ook de potjes.. kijk wat ze op krijgt en stem daar op af.
Wij gaven na het brood nog wel een fles, maar meestal ging deze niet op. Wel als we wat langer wachte met die fles. 
Ik denk dat je vooral moet kijken naar waar je dochter behoefte aan heeft. Genoeg is genoeg.
Ze moet ook niet teveel eten, maar ook niet te weinig. Als ze vol is laat ze het wel staan.
Geniet ervan! Het is een mooie periode met veel grappige momenten.
P.s. Geef alsjeblieft geen pindakaas op brood. Dat plakt aan haar gehemelte.
Groetjes Siska.
 
Mijn dochter is nu 6 en een halve maand,  en ze eet al een maand kleine stukjes brood, ze is een prematuur baby, en loopt daardoor nog geregeld bij de kinderarts, en die zei dat ze wel smeerkaas en pindakaas mag, alleen nog geen leverworst, ik geef haar het korstje droog, uit het vuistje, zodat ze er lekker op kan sabbelen, en geef haar stukjes brood belegd zonder korst, beide vind ze lekker, ze krijgt savonds 11 uur en smorgens om 6 uur een pap fles, rond 10 uur een fruithapje,  en om 2 uur een gewone melk fles, rond 6 uur warm hapje, en ligt eraan hoeveel fruit of groente ze op eet, vul ik dat eventueel aan met een gewoon flesje, tussendoor krijgt ze ook nog een mais vinger, of lange vinger, zowel de kinderarts als op het CB zeggen dat het goed is
 
Is bij ieder kindje verschillend natuurlijk, maar ik heb het mooit gedurfd om mijn zoon een broodje pindakaas te geven op die leeftijd.
Nu eet hij ze wel en vind het super lekker!
Ik durfde het niet te geven i.v.m. de plakkerigheid in het mondje.
Groetjes Siska
 
Dankjewel voor jullie reacties :)! Gaan we dat gewoon lekker uitproberen. Heb der straks toevallig voor 't eerst 'n korstje gegeven toen wij ook zaten te eten, dat zag ze wel zitten. Dus 't zal vast goed komen :). Vind 't wel 'n beetje eng dat brood, maar idd ook wel weer heel erg leuk. Weer 'n stapje verder, en 't gaat al zo snel nu. Verder met slapen hoe gaat dat bij jullie kindjes? Die van ons is zo enorm druk. Overdag slapen is altijd 'n verrassing, de ene keer slaapt ze s'ochtends nog best 'n tijdje de andere keer bijna niet. S'middags zijn echt echt maar hazeslaapjes vaak, waardoor ze s'avonds nog moeilijker in slaap komt. Ik probeer van alles, maar ze vecht gewoon echt tegen der slaap. Soms ben ik wel 'n uur bezig voordat ze in slaap valt s'avonds. Trekt continu haar speen eruit en begint dan te jengelen dus maar weer terug. Ze spookt der hele bed door van der rug op der buik weer terug op der zij (kan nog niet altijd zelf terug) dus weer naar boven). En ga zo maar door, ooit loop ik wel 10 keer op en neer. Herkenbaar? Mama is ook heel druk en houdt van veel gezelligheid dus ze zal 't niet van 'n vreemde hebben ;)! Groetjes!
 
Heel herkenbaar dat slapen in de avond, en oh zo vermoeiend.
Wel een kleine kanttekening; wij hebben een kinder psycholoog over de vloer gehad omdat ik postnataal depressief was en zoiezo weinig kon hebben.
Uiteindelijk zijn wij gestart met een vast eet-bad-bed ritueel.
( hier ben ik alergisch voor?)
En ook toen bleef de onrust in bed aan.. en werd ons geadviseerd om elk kwartier bij hem te gaan kijken, een aai over de bol en wat liefs zeggen, knuffeltje en eventueel speentje geven en weer weg.
3 avonden met veel gehuil en gejengel.. maar de 4e avond viel ie na een kwartier in slaap ( zelf)
Want hij wist dat we er waren omdat we alle avonden ervoor elk kwartier bij hem kwamen kijken.
Je moet je er goed bij voelen, laten huilen zonder te kijken was voor ons geen optie.
Uiteindelijk moet je hierin toch je eigen gevoel volgen.
Groetjes Siska.
 
Ow jeetje, dat is wel heftig zeg. Dat herken ik dan weer niet. Maar zo nu en dan wordt 't wel vermoeiend idd als je na de 7de keer weer naar boven mag en je op haar kamertje komt en ze kei hard begint te lachen ;). Maar dat doe ik idd ook, ik loop naar boven geef haar 't speentje aai over der bol zeg iets liefs en loop weer weg. Laten huilen doe ik niet, daar ben ik vanaf 't begin al niet voor. We houden vol, de aanhouder wint zeggen ze wel 's! Groetjes!
 
Terug
Bovenaan