ervaring afbouwen borstvoeding

hoi,

Mijn dochter is nu ruim 7 maanden en ik ben deze week begonnen met het vervangen van 1 bv door fv. We zaten eerst op zo'n 6 voedingen per dag. Van de fv drinkt ze maar een klein beetje, niet meer dan 100cc. En ik zit nu op 7 voedingen per dag, dus nog steeds 6 bv. Dat lijkt me niet echt de bedoeling! Net of ze zegt, je zoekt het maar uit, voor de vorm drinkt ik een beetje fv en ik kom gewoon weer lekker snel voor de borst.
Misschien moet ik wat geduld hebben en komt het vanzelf goed. Bij het vervallen van meer bv en  honger genoeg  zal ze ook wel meer fv drinken vermoed ik.

Wat zijn jullie ervaringen met het afbouwen?

groetjes, Anne
 
Hoi Anne,

mijn zoontje is bijna 8 maanden en ik ben (overdag) ook aan het afbouwen. Ik vroeg me af hoe je schema er ongeveer uitziet   en of je al bijvoeding geeft?, dan kunnen we actief met je meedenken.
Ik kijk zelf soms op www.borstvoedingsforum.nl     ik kan je aanraden om daar eens te neuzen hoe andere moeders dat doen.

Ik ben zelf met 6 mnd begonnen met bijvoeden. Eerst een week na de bv, alleen 's ochtends om aan het eten van een lepeltje te wennen. Toen eerst groente en daarna bv als toetje, zodat hij zelf kon bepalen hoeveel hij wil eten en drinken. Ik zat trouwens op 5 voedingen. Na twee weken ben ik 's middags fruit gaan geven, ook eerst na de bv. en later voor de voeding aan.   (Wij eten 's middags warm, vandaar dat hij 's ochtends z'n groente krijgt.)
Hij was ruim 7 maand toen hij eindelijk wat ging eten. Ik heb inderdaad ook gedacht dat hij iets had van jij wilt mij minder bv geven? Daar ga ik niet mee akkoord, dan eet ik gewoon niet... Maar na een maand stug volhouden is hij toch overstag gegaan.
Hij gaat nu steeds meer eten. Na de warme hap (qua hoeveelheid zit hij ongeveer op een half potje) krijgt hij van mij nog een toetje. En 's middags eet hij al een hele vers geprakte banaan of peer, waarna hij van mij niets meer hoeft, na 3 dagen bied ik dat nu ook niet meer aan. Ik probeer wel tussendoor of hij wat anders drinken wil, maar dat vlot nog niet echt.
Als we 's avonds aan tafel zitten proberen we soms een stukje brood, maar dat  kokhalst hij even vrolijk weer uit... Weet nog niet hoe we dat op gaan lossen...
Inmiddels zit ik dus op 4 voedingen en wat meer vrijheid.

Groeten, Joke.
 
Terug
Bovenaan