Ervaring afbouwen inbaker-slaapzak??

Dag dames,
Een vraagje over mijn zoontje van 4,5 mnd. Op een ander forum ook al gesteld maar daar word nauwelijks gereageerd. En aangezien ik hier vroeger wel eens was en jullie ook al een ouder kindje hebben, hebben jullie misschien wel ervaring hier mee.
Het probleem: Sinds onze zoon 2 wk is slaapt hij in een inbaker slaapzak van Puckababy (een 'oude' versie zonder ritsjes voor de armen). Nu hij ouder word wil ik daar eigenlijk wel vanaf, alleen lijkt dat nog niet zo makkelijk. Komen ze vanzelf van die slaapzak af of is het gewoon even een kwestie van doorbijten (= paar onrustige dagen)??
Groetjes, Esther.

Nog geen reacties voor je
Dan zal ik even reageren. Ik heb nooit zo'n zak gebruikt, maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik denk dat je kindje toch moet wenne aan slapen zonder zak.
Misschien kun je hem als tussenoplossing heel strak instoppen? Bijvoorbeeld door het lakentje onder zijn lijfje te leggen (hoop dat je begrijpt van ik bedoel, weet het even niet anders uit te leggen). Je kunt dan als tweede stap 1 armpje los laten en vervolgens allebei de armen los.
Misschien maak je daardoor de overgang  wat kleiner...
Succes!
Margo

Hihi, ja ik snap het. Heb al een keer in nood zoiets gedaan toen we uit eten waren en ik geen slaapzak mee had. Hij worstelt zich wel los, maar het is te proberen he! Inderdaad wel een goed idee zo met dat lakentje en dan eerst 1 arm los. De nieuwe Puckababy's hebben ritsjes waardoor je zo inderdaad kan afbouwen, eerst met 1 arm los enzo. En als het niet lukt kan je makkelijk de arm er weer in stoppen in plaatst dat je je kind uit bed moet halen en een andere slaapzak aan moet doen. Wie weet moet ik anders als het echt niet anders lukt op Marktplaats toch maar op zoek naar zo eentje. MAAR ik wil eerst zo eens proberen.  

Hoi Esther,

mijn beide kinderen hebben in zo'n zak geslapen. Hier hebben ze beiden tot een maand of 9 in gelegen. Toen knapten ze er bijna uit.... Voor die tijd heb ik het geprobeerd in een gewone slaapzak, maar dat wilde niet. Beide waren dus zo'n 9 maanden toen ze ineens met een gewone zak wel in slaap vielen.
Succes ermee.

Groetjes danielle (mv Tijn 26.09.06 en Bente 13.03.08)

Hallo,

ook ik heb beide kinderen in een bakerzak gehad, de oudste heb ik zeker tot een maand of 10 in zo`n zak gehad, op een gegeven moment wel in zo`n opvolgzak en daarin heb ik langzamerhand in afgebouwd.....

met de jongste wou ik niet zolang bezig gegaan en heb ik na de tweede inentingen gewoon cold turkey gedaan.....het heeft een dikke week geduurd voordat het wat beter ging en 5 weken voordat ze de hele nacht door sliep....maar goed het gaat nu perfect zonder....

tis ff op de tanden bijten....omdat het voor je kindje ontzettend wennen is

suc6 in ieder geval met hoe je het ook wilt gaan doen....je eigen gevoel is het beste

Terug
Bovenaan