Ervaring alimentatie regeling

<p><span style="background-color: #f7f8fa; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">Hoi allemaal, </span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Mijn partner heeft in mijn 24e week van de zwangerschap besloten dat hij op geen enkele manier voor het kind wil gaan zorgen of erkennen, wel wil hij alimentatie gaan betalen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Dit wil ik dus wel allemaal zwart op wit krijgen zodat we hier geen gedoe mee krijgen in de toekomst.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Heeft iemand hier ervaring mee? Ging je bijvoorbeeld naar een advocaat of gewoon een notaris, en hoeveel was je hier aan kwijt? Zijn er tevens nog valkuilen om op te letten?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Alvast bedankt! </p>

Geen ervaring mee. Maar je zou hiervoor kunnen bellen met het juridisch loket, zij kunnen jou vertellen waar je terecht kan en wat je rechten en plichten zijn. Spijtig dat hij geen andere optie ziet ! Heel veel succes 

Geen ervaring, maar er zijn natuurlijk juridische richtlijnen, of zelfgemaakte afspraken. Hoeveel juridische bijstand kost, hangt af van je inkomen (kan je een toevoeging krijgen of niet), maar als je samen goed kan praten is de vraag of het nodig is. Je kan natuurlijk afspraken maken en die onderling vastleggen.. Ik zou even online kijken wat handig is met alimentatie, wellicht helpt dat al. 

Ik weet niet wat je verdient, maar misschien kan je een advocaat op onvermogen krijgen.
Er zitten allemaal berekeningen achter de alimentatie.  En dit zal allemaal vast gelegd moeten worden in een ouderschapsplan .
Bij mij ging het allemaal via een rechter.

Voor Alimentatie is geen erkenning nodig:
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/alimentatieplicht-zonder-relatie-of-erkenning

Alimentatie is pas rechtsgeldig (afdwingbaar) als het op schrift is gesteld, je kunt het dus onderling afspreken maar hebt geen zekerheid dan dat hij het moet gaan betalen, bij een rechtsgeldig document wel!:
https://www.alimentatiewijzer.nl/kinderalimentatie-op-schrift.html
Regel hiervoor een advocaat en kijk of je recht hebt op bijstand.

Dit kost een procedure om alimentatie vast te stellen:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Alimentatie/Paginas/kosten.aspx

Succes!

Terug
Bovenaan