Ervaring baarmoederspiegeling (hysteroscopie)

<p>Dag dames,</p><p>Iemand toevallig ervaring met een baarmoederspiegeling, oftewel hysteroscopie? Na vijf vroege miskramen gaan ze verder onderzoek doen in Duitsland. Ben benieuwd of meerdere dames dit ook hebben gehad en zo ja, hoe  het verloop is gegaan. Dank alvast!</p><h1 class="page-title" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: all 0.3s ease; font-size: 26px; margin: 10px 0px 20px; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; line-height: 24px; width: 341px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </h1>

Wat bedoel je met een baarmoederspiegeling? Bij een hysteroscopie gaat de gyn met een camera je vagina in en kan hij/zij indien nodig direct een behandeling uitvoeren 

Ook ik heb dit onderzoek gehad. Door de verhalen die ik gelezen en gehoord had, zag ik er enorm tegenop. Het is mij uiteindelijk heel erg meegevallen. Na die tijd wat lichte menstruatiekrampen, maar dit duurde niet lang.

Ik heb het tweemaal gehad, geen narcose. De eerste keer nadat er op de echo vlekken te zien waren na een miskraam om te kijken wat er zat. Beetje kramp maar het me allersinds mee. Lichte menstratiepijn. 2e keer ging ze veel weefsel die toch achter was gebleven weg knippen. Dit was niet prettig maar ook goed te doen. Al was de menstruatie pijn heftiger dan bij de 1e keer. Tip:Twee uur van te voren even goede pijnstillers innemen. Het is niet fijn maar ze waren erg lief en ik kon meekijken wat ze aan het doen waren. (Bij mij eindigde het uiteindelijk toch in een curettage omdat het teveel weefsel was maar ook dit was met een ruggenprik goed te doen.(daarna forse menstruatie pijn) Vond het wel een heel verdrietig proces. Maar ook daarin werd ik goed begeleid. Stel vragen en wees open en vertel wat het met je doet tijdens de ingreep, in dialoog voel je je minder alleen.

Dank allen voor jullie reactie! Ik heb het na mijn miskramen nooit gehad, alleen een korte echo om te kijken of de baarmoeder leeg was. Nu om beter te kijken of er wellicht afwijkingen te zien zijn en worden en wat biopten afgenomen. "Gelukkig" doen ze dat in die kliniek onder narcose, daar is ook geen keuze in ? 

Terug
Bovenaan