Ervaring babyfoon

<p>Hi moeders, </p><p>Ik ben mij aan het oriënteren op een babyfoon met camera.. maar de keuze is reuze. Hebben jullie en fijne babyfoon met camera dan hoor ik het graag! </p><p>Zijn er nog andere eigenschappen die handig zijn waar ik misschien aan moet denken bij de aanschaf? </p><p>alvast bedankt! </p>

Sommige babyfoons hebben een eigen verbinding, andere een wifiverbinding. Afhankelijk van hoe je woont werken sommige netwerken niet. 
in een appartementencomplex worden netwerken weg gedrukt en in nieuwbouwwoningen zijn de muren soms zo dik dat het netwerk er niet door komt. Kijk even of je een babyfoon kunt vinden die beide pakt, dan kun je makkelijk wisselen als het niet wil. 

en je zou er over na kunnen denken of je in de toekomst de set wil uitbreiden met nog een camera. Dat kunnen ze ook niet allemaal. 
succes! 

Wij hebben de alecto dvm 143. Die vond ik nog wel te doen qua prijs en had alle opties die ik er graag op wilde.
Waar ik naar gekeken heb is:

Niet op wifi, deels omdat het makkelijker te hacken is maar ook omdat we de babyfoon dan op de camping kunnen gebruiken.
Wel camera, die uit te schakelen is.
Verstelbare lens
Muziekjes aan te zetten op afstand (geen idee of we dat gaan gebruiken maar als het werkt is het handig haha)
Temperatuurweergave
Prijs; ik vond €125 wel de max en deze was in de aanbieding €118,-
Terugspreekfunctie
Ver bereik (max 300 meter buiten)
Beeld en geluid activatie.
Uitbreidbaar met meerdere babyunits

Dat was het wel ongeveer geloof ik. Kunt op veel sites zoals coolblue en bol.com aanvinken welke opties je wilt en welke prijs, dan blijven er nog enkele over om te vergelijken. 

De Luvion Essential is ook een goed verkochte babyfoon met bovenstaande opties. Heb ik ook overwogen maar Alecto (het oudere type) hadden we altijd op het werk en die vond ik fijn dat gaf de doorslag. 

Wij hebben de luvion grand elite 3. Die werkt zonder WiFi, maar heeft wel een mogelijkheid dat je via WiFi op de app kunt kijken. Voor ons is dat een goede uitkomst. Als mijn zoontje een middagdutje doet kan ik soms even theedrinken bij de achterbuurvrouw en dan zie ik alles op m’n telefoon. Een ver bereik zegt namelijk niet altijd alles. Door dikke muren kan dat ineens stukken minder worden zoals ook bij ons het geval is. 
Hier kunnen ook meerdere camera’s op worden aangesloten en dat vond ik ook belangrijk. 

Wij hebben er eentje van Alecto. De punten die wij belangrijk vonden waren:
- niet op Wi-Fi ivm hacken
- muziekjes
- temperatuurweergave
Zijn heel blij met de babyfoon. Maar zou wel kijken voor een camera met night vision. Hier zien we bijna niets als het donker is.
De afstand is bij camera babyfoons vaak niet geweldig. Hebben daarom nog een goedkope gewone babyfoon gekocht van alecto. Die nemen we ook mee als ze uit logeren gaat, als we op vakantie gaan etc.

Wij hebben de luvion essential plus. Ik ben erg tevreden. Wij hebben ook expres gekozen voor geen WiFi. Vind het toch een beetje spannend. Wij wonen in een goed geïsoleerd nieuwbouw huis en hebben goed bereik.
Wij vinden het ook fijn dat het een niet te grote ouder unit is. Het beeld is erg duidelijk en niet enorm groot. Zitten muziekjes op die wij eigenlijk nooit gebruiken. Temperatuur weergave staat erop. Batterij gaat niet enorm lang mee. Snachts hebben wij hem wel altijd in de oplader zitten. Het scherm kan op zwart zodat niet je hele slaapkamer verlicht is midden in de nacht. En als de kleine een geluidje maakt schiet het scherm weer aan. En je kan (eventueel voor de toekomst.) meerdere camera's aansluiten op de ouder unit. 
Wij zijn er erg tevreden over =D

Bedankt voor je reactie! Bedoel je dat de ouderunit eigenlijk snachts in de oplader moet zitten, of die op de babykamer zelf? 

en dat scherm van de ouderunit, schiet dat automatisch aan zodra je geluid hoort of kan je ergens op klikken zodat je beeld krijgt? 

Vox stand is dat daar is een knopje voor. En als kindje geluid maakt gaat het scherm aan. 
Wij hebben een alecto en zijn er super tevreden over. Als je naar de 9mnd beurs gaat zou ik daar even kijken naar de prijs online bestellen kan altijd nog.
Wij hebben onze voor 80 euro op de beurs gekocht alleen geen muziekfunctie op. Wel terugspreek, nachtscherm, vox modus, deze is niet op de wifi. 

Terug
Bovenaan