Ervaring babypap en borstvoeding

<p>Hoi lieve allemaal,</p><p>Mijn meisje is bijna 6 maanden en krijgt borstvoeding. Nu vroeg ik mij af of er mama's zijn met ervaringen in pap geven in combinatienmet borstvoeding en hoe je dat dan bevalt?  En hoe bereid je het dan?</p><p>Lieve groetjes mij</p>
 
Mijn zoontje kreeg kv omdat borstvoeding niet ging helaas. Hij kreeg pap dus was eigenlijk dat ik mij afvroeg hoe dat bij bv werkt aangezien ik heb gehoord dat dat niet goed mengt.
Ook lijkt het mijn een fijne manier om aan graanvezels te wennen ipv meteen brood
 
Hier deed t niks, slappe boel en dochter sliep er niet beter van. Lekker vond ze t ook niet. Maar je kan t best proberen, sommigen zweren erbij. Ook heb ik gehoord dat t beter mengt met kv, bv bindt kennelijk niet goed ofzo.
 
Ik heb een paar keer gegeven maar t is gewoon drama..
Afkolven, eindeloos mengen want het is te dun of in een keer heeeel dik met veel pap...
Ik zou gewoon lekker stukjes brood geven. Net zo makkelijk...
 
Ik heb nooit pap gegeven omdat we dat zelf ook niet eten en ik mijn dochter vanaf het begin liet mee-eten met wat wij aten (eerst 'uitgeklede' versie met vooral groente en fruit, later ook gemengde gerechten). 
Veel pap bindt niet met moedermelk omdat er bepaalde enzymen in de moedermelk dat voorkomt. Wat kan helpen is de moedermelk goed verwarmen, kleine beetjes aanmaken en niet het lepeltje waar je kindje van gehapt heeft weer in de pap omdat het speeksel deze reactie versneld.
Veel mensen hebben wel goede ervaring met pap van biobim. Die zou beter binden met moedermelk.
Als je pap gaat geven let dan wel even op wat erin zit. Veel pap speciaal voor baby's zit vol met suiker.
 
Ik heb het wel gedaan. Rond 12 mnd voor een bordje pap als ontbijt af en toe . Ik moest 1 - 2 scheppen pap meer erbij doen dan op de verpakking stond. Aan het eind van de voeding was het wel weer wat dunner geworden. Het is lastiger dan met gewone melk maar het kan wel. 
 
Hier was pap ook drama. Allebei mn dochters vonden het vies, het was een kliederboel en ze sliepen er ook niet langer van. Wat een gepruts. Gauw mee gestopt, ik zie de toegevoegde waarde er niet van. Ik heb vanaf 6 maanden brood aangeboden, eerst alleen bij lunch en vanaf 10 maanden ook als ontbijt erbij omdat ze toen behoefte kregen aan wat vulling als ontbijt, alleen een fles was niet meer voldoende. Ik heb de pap nooit gemist, ze kunnen prima zonder. Maar sommige mensen zweren er idd bij! ;)
 
Terug
Bovenaan