Ervaring Bad bevalling

Hallo allemaal,
Momenteel ben ik 36+4 weken zwanger van ons 2e kindje.
Dit keer wil ik graag thuis bevallen en dan wel een bad bevalling.
Bij mijn eerste kreeg ik gelijk een weeënstorm en vond het daar door verschrikkelijk om onder de douche te staan. Ben dus zeer benieuwd of het bad me nu wel gaat bevallen.
Graag hoor ik jullie ervaringen van een bad bevalling.

2x wilde ik een bad bevalling. Eerste keer thuis. Vond het bad onwijs ontspannend. Helaas had ik geen persweeën dus uiteindelijk uit het bad op de baarkruk. Tweede bevalling een echte bad bevalling, in het ziekenhuis. Ik werd ingeleid dus onwijze weeën storm. Het bad was fijn maar ook hierin was ik in paniek en kon moeilijker ontspannen. Maar ik denk uit het bad nog minder goed!! Uiteindelijk ook daadwerkelijk in bad bevallen. Ook heel bijzonder hoe je kindje onder water zwemt. Ik zou het laten filmen. Dat heb ik niet laten doen en achteraf spijt van.
Bij de eerste bevalling 1 hechting, 2e bevalling niks. Ze zeggen dat het bad daar ook voor helpt en dat kan ik dus beamen.
Ik kan het iedereen aanraden!!

2 jaar geleden van ons eerste kindje thuis in bad bevallen en zou niet anders willen. Hoop dat het ons bij de tweede weer gegeven is om het op deze manier te doen.

Ik kijk met zoveel plezier terug op de bevalling. Kon volledig ontspannen, geen moment aan pijnstilling gedacht. Vond het echt ontzettend magisch. Hem ook zelf aangepakt toen hij eruit ‘zwom’. Wel flink uitgescheurd, dus ook dat kan in bad haha! Maar moet zeggen, z’n hoofd past nu ook amper door z’n kleding heen ?

Ik had bij mijn eerste bevalling ook een weeenstorm en ben in het zh bevallen met ruggenprik. Tweede bevalling was thuis in bad en ik vond het zo fijn! 

mij had me sowieso beter voorbereid (online cursus positive birthing company, Engels maar heel goed en super betaalbaar), maar daarbij gaf het bad met het warme water ook ontzettend veel verlichting. Vond het een hele mooie ervaring! 

Ook hier bij de 1e in het zh bevallen (de bevalling duurde te lang). Maar bij de 2e (2 maanden geleden) thuis in bad. Ik vond ook de 1e keer een bad (normaal bad, niet bevalbad) én douche niet te verdragen. Toch bij de 2e wel een bevalbad gehuurd. En wat ben ik daar blij mee! Je hebt veel meer ruimte en omdat het bad van lucht is, kun je er heerlijk tegenaan liggen. Het gevoel van gewichtsloosheid in het water ervaarde ik als heel prettig. En nee, een bevalling is geen pretje, maar het verlichtte wel erg vergeleken met mijn vorige bevalling. Hoewel de 2e groter was dan de 1e ben ik bij mijn eerste bevalling licht gescheurd, maar bij mijne 2e niet. Water heeft dus zo z'n voordelen ;-). Het enige risico is dat, mocht je bevalling medisch worden, dan heb je het bad voor niks gehuurd. Maar daar zou ik niet van uit gaan.

Hoi,
Ik heb een beetje mee gelezen en ben zelf ook aan het nadenken over een bad bevalling. Het lijkt me erg ontspannend, het enige waar ik me nog een beetje druk om maak: ik lees veel dat vrouwen zelf hun kindje opvangen en uit het water halen. Ik ben een beetje bang dat ik zo gefocusd ben op het bevallen zelf dat het me niet lukt om dan ook het kindje te pakken. Wat zijn de ervaringen hiermee? 
Dit wordt mijn eerste kindje dus ik heb sowieso nog geen ervaring met bevallen.
Groetjes ?

Hoi hoi, ik heb ook even meegelezen in dit topic en door de positieve verhalen wil ik ook graag in bad bevallen. Ik zit alleen nog even met de praktische kant. Ik heb begrepen dat er in de buurt van het bad ook een plek moet zijn waar je liggend en op hoogte kan bevallen als er 'complicaties' zijn. Het bad boven in de slaapkamer van mijn dochter zetten zou wat dat betreft handig zijn. Zo'n bad is echter erg zwaar en ik wil uiteraard niet door de vloer zakken. Ik heb een aannemer gevraagd wat het max gewicht is wat onze verdiepingsvloer (rijtjes woning jaren 60 betonnen vloer) aankan. Hij zegt dat het gebouwd is met voorschriften draagkracht 50 kilo per m2. Theoretisch gezien kan het dan niet. Mijn verloskundige zegt echter dat dat bad bij bijna iedereen boven staat en er nog nooit wat gebeurd is. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan