Ervaring bloedverlies?

<p>Goedemorgen, </p><p>ik ven als het goed is nu 7 weken zwanger maar ik heb totaal niet van mijn zwangerschap kunnen genieten. Ik heb vooraf dat ik uberhaupt zwanger was bloedverlies gehad, tijdens het testen van positief (5 testen) bloedverlies gehad tot nu toe elke week. Soms wat dagen niet en soms wat dagen wel. </p><p>Het is wel erg minimaal , eigenlijk oud bloed met soms wat Ieniemienie weefsels. Soms krampjes maar niet echt pijnlijk. </p><p>Gek genoeg nemen mijn zwangerschapshormonen wel toe , zo ben ik vanaf vorige week nonstop elke dag misselijk en lust ik de helft niet meer van wat ik hield.</p><p>Ik heb pas a.s donderdag mijn eerste echo maar ik heb de hoop al opgegeven. Alleen ben ik wel benieuwd hoelang dit bloeden kan aanhouden? Iemand ervarinf </p>
 
Hai,
Wat vervelend zeg! Het begin is altijd zo onzeker. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Geef alleen de hoop nog niet op. 
Zelf had ik na 6 weken een bloeding. Alsof ik ongesteld werd. De ochtend daarna verloor ik weefsel, en net als jij, dacht ik dat het einde verhaal was. We kregen een spoedecho en daar zat 'ie: al een mini kloppend hartje. Vorige week gebeurde hetzelfde. Ik was toen net 12 weken. Wederom naar het ziekenhuis geweest, want ik vertrouwde het niet vanwege de hoeveelheid bloed. En weer een pracht-echo. Je baarmoeder groeit en is beter doorbloed. Veel vrouwen hebben daar geen last van, anderen wel (zo'n 20%). Het kan dan af en toe blijven gebeuren.
Dus: rustig aan. Het hoeft niet mis te zijn. Om het uit te sluiten kun je je vk alvast bellen om te vragen of je wat eerder mag komen. Succes!
 
Goedemorgen! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hetzelfde gehad. Regelmatig bloedverlies. Toen ik rond de 7 weken was zelfs flink bloedverlies. Heb toen de verloskundige gebeld en kreeg die middag nog een echo. Was gelukkig een kloppend hartje te zien, maar ook wat bloedstolsels. Ze gaf aan dat deze vanzelf zouden worden opgenomen of door t lichaam afgestoten. Dat afstoten zou een risicootje zijn, want dan kon het vruchtje meekomen, maar hoefde niet. Advies: rustig aan doen, niet teveel spanning op de buik. Een week later had ik in de nacht heftige krampen en iets dat leek op rugweeen. Ik rende naar de wc en er was flink bloedverlies en weefsel. Ik verloor een "bloedprop" zo groot als een vuistje. Was ervan overtuigd dat ik het kindje verloren was. De volgende ochtend kreeg ik weer een echo. Eigenlijk om te zien of het een volledige miskraam was.... MAAR een kloppend hartje was te zien!! Wel was er 1 van de grote stolsels dus weg. Helemaal blij verrast. En nu? Nu een gezond zoontje van ruim twee jaar en weer zwanger :)
Zo zie je maar dat (heftig) bloedverlies kan, zonder dat het gelijk betekent dat het niet goed is. Is vooral reden om alert te zijn. En, als je zorgen hebt, bel de vk. Bij bloedverlies mag je vrijwel altijd eerder komen checken!
Hopelijk kan je straks wat meer genieten. Dat je hcg en kwaaltjes toenemen is iig een goed teken.
Laat je nog even weten of het goed was? Succes!
 
Goedemorgen! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hetzelfde gehad. Regelmatig bloedverlies. Toen ik rond de 7 weken was zelfs flink bloedverlies. Heb toen de verloskundige gebeld en kreeg die middag nog een echo. Was gelukkig een kloppend hartje te zien, maar ook wat bloedstolsels. Ze gaf aan dat deze vanzelf zouden worden opgenomen of door t lichaam afgestoten. Dat afstoten zou een risicootje zijn, want dan kon het vruchtje meekomen, maar hoefde niet. Advies: rustig aan doen, niet teveel spanning op de buik. Een week later had ik in de nacht heftige krampen en iets dat leek op rugweeen. Ik rende naar de wc en er was flink bloedverlies en weefsel. Ik verloor een "bloedprop" zo groot als een vuistje. Was ervan overtuigd dat ik het kindje verloren was. De volgende ochtend kreeg ik weer een echo. Eigenlijk om te zien of het een volledige miskraam was.... MAAR een kloppend hartje was te zien!! Wel was er 1 van de grote stolsels dus weg. Helemaal blij verrast. En nu? Nu een gezond zoontje van ruim twee jaar en weer zwanger :)
Zo zie je maar dat (heftig) bloedverlies kan, zonder dat het gelijk betekent dat het niet goed is. Is vooral reden om alert te zijn. En, als je zorgen hebt, bel de vk. Bij bloedverlies mag je vrijwel altijd eerder komen checken!
Hopelijk kan je straks wat meer genieten. Dat je hcg en kwaaltjes toenemen is iig een goed teken.
Laat je nog even weten of het goed was? Succes!
 
Goedemorgen! 
 
Ook ik heb bloedverlies gehad en nu 7 weken zwanger. Het begon met af en toe heel licht bruin en toen 1 druppel rood. Hier na nergens last meer van gehad en eergisteren hebben wij toch ons kleine wondertje met een kloppend hartje mogen aanschouwen. Ik vroeg aan de verloskundige of dit kwaad kon en zij vertelde mij dat het erg vaak voor komt aan het begin van de zwangerschap. Alles is super goed doorbloed en je baarmoeder gaat ineens groeien. 
Zolang het niet met bakken eruit komt is er denk ik niks om je druk over te maken! 
 
 
 
Terug
Bovenaan