ervaring buisjes en verwijderen neusamandelen

<p>hi dames, morgen is het zover, ons meisje krijgt buisjes en de neusamandelen worden verwijderd. Na 5 antibioticakuren en een hoop ellende worden we eindelijk geholpen. Alleen ben ik zelf er een beetje nerveus over. Niet over de ingreep hoor.. maar alles daarvoor en daarna.  zo moet ze nuchter naar het ziekenhuis, gelukkig zijn we als eerste aan de beurt en der boterhammetje overslaan zal geen problemen opleveren (eten is toch drama de laatste tijd) maar drinken zal wel een dingetje worden.. (ze drinkt altijd een beker melk en een halve beker water smorgens). ook de weg naar de ingreep toe, geef me onrust. Onze dochter heeft nogal een karaktertje en houd er niet van dat er dingen aan haar lijf zitten. Zo krijgt ze al een inzinking van een pleister, hoe gaan we dat in vredesnaam doen met plakkers en een klipje voor haar hartslag en bloeddruk. Ook heeft ze het niet zo op dokters… wat goed te begrijpen is want die associeert ze alleen met pijn.  ik ben al een tijdje aan het vertellen dat we naar de dokter gaan en dat die haar oortjes gaat maken want die zijn nu een beetje stuk. Ze pakt dan wel aan haar oortjes maar of de boodschap binnen komt betwijfel ik. Ze is ook pas 20 maanden dus dingen begrijpen kan ze nog niet goed. Ze praat wel maar natuurlijk geen zinnen, veel verder als papa, mama, auto en banaan komt ze nog niet echt ( kort samengevat ).  ook mag papa nergens bij zijn ivm dat stomme corona virus. Zelf ben ik er wel bij wanneer ze onder narcose wordt gebracht en wanneer ze wakker wordt. Tas staat klaar met haar knuffeldoekjes en lievelings knuffels.  heeft iemand van jullie ervaring met deze ingreep op deze jonge leeftijd? En eventueel tips en tricks?  liefs,</p>
 
Succes morgen, ik sta vaak als verpleegkundige aan de andere kant van het bed. Herken je spanning op een andere manier. Ook met mijn dochter deze ingreep ondergaan.

Als verpleegkundige spelen we allemaal in op de angst en onrust bij kinderen. Proberen ze op hun gemak te stellen en afleiding te zorgen. Maak je niet te druk hoe ze zal reageren wij zijn niet zo maar van slag van iets.
Morgen ochtend geen aandacht aan besteden aan het eten of zelf in andere ruimte eten, of probeer te eten als je kleintje nog slaapt. Het zelfde voor het drinken.

Verder na die tijd goede pijnstilling blijven geven en lekker veel koude dingen geven, veel ijsjes. Het hoeft niet veel te zijn als het maar vaak is. Zo zal de pijn snel afnemen! ( iedere 10 minuten wat drinken is echt aan te raden)
Als ze altijd uit speciale beker drinkt zeker meenemen morgen naar het ziekenhuis goor na die tijd. Reserve kleding ook zeker tip! Ze zijn na narcose nog wel eens misselijk en voor je het weet zitten kleren er onder.

Laat het verder op je afkomen en je begeleiden door de verpleegkundigen en pedagogisch medewerkers.
 
Wel ervaring als operatieassistent. Hoe rustiger de ouder, hoe rustiger het kind. Communiceer met je kind en blijf zelf rustig. Iedereen zal jullie zo goed mogelijk helpen. Maak ook je kind niet wakker op de uitslaapkamer. Ze wordt vanzelf wakker. Het zorgt alleen maar voor onrust als je haar wel wakker maakt.
De ingreep zelf duurt nog geen 10 minuten, maar ze moet natuurlijk eerst nog in slaap en na de ingreep weer een beetje wakker worden. Echt, het is zo gepiept! Veel kusjes en knuffels en je dochter zal zich snel weer beter voelen!
Succes!
 
Hier een moeder van 4 kinderen waarvan 2 met chronische oorontsteking. 
De oudste vd 2 heeft nu minstens 5x buisjes gehad. Neusamandelen 2x gedaan en 1x keelamandelen. 
Buisjes en Neusamandelen hebben ze eigenlijk geen last van. Hij gaat altijd weer fluitend naar buiten.
 
Keelamandelen hebben ze wel echt last van.
 
Keelamandelen geen ervaring mee. Buisjes heb ik zelf als kind van ca 4 jaar gehad. Moest in een kapje blazen, daardoor ademde in meteen ook in. Dat vond ik vervelend en daarna werd ik weer wakker. Oftewel vanaf het moment dat het vervend werd was ik al onder narcose. Van de buisjes geen pijn gehad, was alleen slaperig erna.
En ik mocht een cadeautje uitzoeken achteraf, dat is me nog net zoveel bijgebleven als het akelige kapje dus zeker een aanrader om te doen ?
 
Terug
Bovenaan