Ervaring delen (ovulatie/cyclus/zwanger worden!)

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn vriend en ik hebben besloten om voor een kindje te gaan! Best spannend en erg leuk om over te lezen en te delen! </p><p>Even iets over mijzelf. Ik ben 25 jaar, na 10 jaar gestopt met de pil. 13 juli was mijn eerste zonder pil dag! Ook ben ik toen gestart met het slikken van Foliumzuur. Mijn ontrekkingsbloeding kwam netjes zoals altijd 17 t/m 20 juli. </p><p>Afgelopen maandag is mijn eerste echte ongesteldheid begonnen. Best bijzonder na 10 jaar weer voor het echhie!</p><p>Nu mijn vraag. Wanneer kan ik het beste een ovulatie test doen? En hoe rekening mijn cyclus uit?  Welke ovulatietest vinden jullie het meest betrouwbaar? </p><p>Ik zou het leuk vinden om ook jullie ervaringen en verhalen te horen! </p><p>Groetjes S. </p>
 
Spannend zeg dat jullie ervoor gaan! Hopelijk snel goed nieuws. 
Je begint rond dag 10 van je cyclus met ovulatietesten. Dag 1 is de eerste dag dat je menstruatie begon. Het ligt er aan welk merk je neemt wanneer op de dag je ze kunt doen. Als je je ovulatie gevonden hebt met de test, dan kun je ongeveer 12-14 dagen later je menstruatie verwachten. Je weet natuurlijk nog niet hoe je cyclus deze maand zal verlopen,  dus wanneer je positief test voor je ovulatie is afwachten.  Kan op dag 14 al zijn,  maar ook pas op dag 20 bijvoorbeeld. Blijf in ieder geval testen totdat je hem gevonden hebt. 
Ik heb zelf die van clearbleu gebruikt waar een smiley op komt als je ovulatie er is. Vond ik zelf prettiger dan van die dipsticks waarbij je goed op de verkleuring moet letten. Maar dat is maar net wat je handig of fijn vind. 
Succes ! 
 
Hoi HappySiem, 
wij gaan er net als jullie nu ook voor het eerst echt voor. Ik ben al een paar maanden geleden met de pil gestopt, maar hebben tot nu toe een condoom gebruikt. 
We willen het eerst nog even zonder ovulatietesten proberen, ook omdat ik mijn cyclus altijd vrij nauwkeurig bijhoud via de app Flo. 
Ik heb volgens de berekening in de app vandaag mijn ovulatie dus eind augustus mijn NOD. 
Ik wens jullie heel veel plezier en succes toe! 
 
 
Hoi Annnee, 
Bedankt voor je reactie! Inderdaad spannend! Maar vind het ook heel erg leuk! 
Ik heb ook al een appje op mijn tel geïnstalleerd om het een beetje te kunnen bijhouden. Maar zou toch meer inzicht willen hebben. Ook al ben ik net pas bezig met zwanger worden. 
Gelukkig is er een forum en kunnen we hier kletsen. Al die mannen zullen best wel eens gek worden over onze baby/zwanger worden gekletst! 
 
Groetjes! 
 
Hey Patagona! 
Wat leuk (bijna) zelfde situatie dus! Mijn vriend is al vader en dit wordt hopelijk dus ons eerste kindje samen! 
We hebben het ook al heel vaak over gehad en eigenlijk net voor onze vakantie de knoop doorgehakt om te stoppen met de pil. Ik vond het best spannend aangezien we niet echt meer weten hoe je lichaam normaal reageert. Gelukkig ging alles best goed. Ik hoop ook echt dat het zo blijft!
Fijn dat jou cyclussen al zo regelmatig zijn! De app flow is inderdaad erg fijn. Deze gebruik ik ook! 
Jullie ook veel succes en plezier niet te vergeten! ?
 
Hoi dames.
Ik zit met een vraag waarbij ik niet weet hoe en wat..
Gisterenavond laat ongesteld geworden (heel lichtroze) na 1 dag overtijd. Vandaag zal t dus wel "losbarsten" ?.. ik hou een ovulatie kalender bij. Maar doe je dan de datum invullen met al heel licht bloedverlies? Ben er absoluut niet in thuis.. hopelijk hebben jullie antwoord voor mij.
 
Hoi MammavanB,Dat had ik inderdaad mijn eerste normale eer ongesteldheid ook. Eerste dag laat heeeeel licht verlies. Ik vind het ook erg lastig om hiermee te rekenen. Zelf gebruik ik de app Flo hierin kan je ook lichte dagen aangeven. Dat doe ik dan dus maar braaf! ?Succes!  S.
 
Terug
Bovenaan