ervaring eerste ivf poging

hoi allemaal

wij zijn naar 5 jaar eindelijk bezig met onze eerste ivf poging. we hebben 11 iui pogingen gehad, een kijkoperatie en nog wat andere dingen! Naar al pogingen nog steeds niet zwanger en ze kunnen ons ook niet vertellen warom het niet lukt!!!!

Nu zijn we door gestuurd naar een ander ziekenhuis en daar hebben we ook 3 iui pogingen gehad en nog steeds niet zwanger.

Nu zijn we eindelijk bezig met ivf. We zijn 2 weken geleden begonnen met het prikken van decepeptyl en sinds zaterdag pregnyl erbij.
Ik dacht echt ` ik doe dit wel even`. Ik heb daar heb echt veel te licht over gedacht!
Want het valt ontzettend tegen. ik slaap al sinds het prikken van deceptyl eigenlijk niet!!!! constant zweten en sinds het prikken van pregnyl erbij, ben ik ontzettend prikkelbaar.

Hebben hier meer vrouwen last van???

Nu werk ik er ook nog de hele week bij. Ik weet niet hoelang ik dat nog vol hou.

Aankomende maandag hebben we de eerste echo, dan gaan ze kijken hoeveel eitjes er zitten en ze gaan ze meten.
Dan zullen we volgende week wel de punctie krijgen, dan drie dagen wachten en dan de terug plaatsing. en dan nog eens 14 dagen 6 maal daags een capsule inbrengen.
Dus dat wordt nog wat!

maar ik hou jullie op de hoogte...

groetjes clau

Hoi Clau,

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met IVF, maar ik heb jouw klachten wel meer gelezen. Het is ook niet niets. Je stopt je lichaam vol met hormonen. Nog even volhouden en dan hoop ik voor je dat het met de eerste poging direct raak is!

Liefs,
Roos

Hey Clau,

ben zelf bezig met poging 2.

Dinsdag gestart met Decapeptyl en gister Gonal-f erbij...

De Deca is om alles lam te leggen en de Gonal-f om veel eitjes te maken en ze goed te laten groeien, Pregnyl is om ze gecontroleerd te laten springen. Dus weet je zeker dat je Pregnyl spuit om je eitjes te laten groeien???

Gebruik jij ook Gonal-f?

Het is ook een vreselijk zwaar traject, alhoewel ik het nu voor de tweede keer als minder zwaar ervaar als de eerste keer. Merk wel dat ik sinds vandaag weer doodmoe ben...maar geestelijk gaat t gelukkig erg goed, maar denk dat dat komt doordat ik nu weet wat me te wachten staat.

Wanneer heb je je punctie? Die tijd erna ervaarde ik als erg zwaar, wachten hoeveel eitjes je hebt, wachten of er bevruchting heeft plaatsgevonden, daarna wachten of je een terugplaatsing hebt...pffff killing dat wachten. Maar ja, dan t lange wachten na je tp, 2 lange weken....en ik kan je vertellen dat dat echt t zwaarste is van t hele traject!

Dus meid, kiezen op elkaar en doorgaan, hoe zwaar t ook is, je kan t!

heel veel succes en je kunt hier lekker van je af schrijven hoor...

gr Yosha

Hey Clau,

Ik heb 2 behandelingen IVF achter de rug.

Mijn ervaring is dat ik erg moe werd van de decapeptyl, en dus super goed sliep, heerlijk. Verder spoot ik Puregon, en gaf dat eigenlijk geen bijwerkingen, alleen dat het goed groeide in mijn buik en dat ik voelde dat het zwaar voelde de eierstokken. Ik deed 2 weken rustig aan met werken. 1 week voor de punctie, en tot ongeveer een week na de punctie.
De punctie 2x gehad, de 1e keer een fluitje van een cent, snel en weinig pijn.
De 2e keer, een hel, pijn en heel veel napijn dezelfde dag, gelukkig de volgende dag veel minder last.
De 1e keer op zich goed, maar mindere kwaliteit achteraf.
2e keer goede opbrengst en een stuk beter van kwaliteit beoordeeld, met als gevolg dat ik nu 8 weken zwanger ben!!
Ook 3 jaar bezig geweest, geen oorzaak, 4 IUI, 2 IVF behandelingen, 2x een terugplaatsing, nu nog 4 embryo;s in lab bewaard.

Kop op...
Het is de moeite waard.
Het is zeker spannend.

Maar als het gelukt is, dan leef je direct in een heel andere wereld!

Heel veel sterkte en laat je niet gek maken, doe rustig aan.

Gr Han

Han: wat fijn dat het zo goed gaat met je!!

Ik durf zelf niet te prikken en heb een buuf die mij prikt. Maar gister kwam ze ineens niet, dus hmmm wat nu? heb het mijn man geleerd en uitgelegd en die gaat het nu doen, doen we het samen en dat gaat prima! Ben zoooo blij hiermee..

maandag eerste echo, ben erg benieuwd, zal weinig op te zien zijn denk ik..

gr Yosha

Allemaal heel erg bedankt voor julllie berichtjes terug!
@ Yosha

ik heb het verkeerd neer gezet, ik spuit nu met puregon en als het goed is volgende week 1 keer met pregnyl.
Als het goed is hebben we volgende week de punctie. een maandag de eerste echo!
Er staat me nog heel wat te wachten, straks met die 2 weken wachten lijkt me echt ontzettend zwaar, ik werk nu nog 33 uur, maar ben nu al echt kapot!
Dat ga ik niet vol houden tot het eind denk ik!

Dus dit is de 2de ivf poging dan??

Hoe heb je dat die laatse 2 weken vol gehouden??

Heb je er nog wel gewoon bij gewerkt?

gr clau

@ han

Bedankt voor je berichtje

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dus jij werd er ontzettend moe van??
nou ik slaap echt niet. iedere avond val ik pas rond 12/1 uur in slaap en dan wordt ik wel tich wakker, ben nu deze week later begonnen met werken. ( ik begin normaal om 7 nu rond 9 uur)

Ik ben nu echt helemaal kapot, en juist sinds ik puregon erbij spuit, is het alleen maar erger geworden, huilbuien, constant hoofdpijn en me eigen echt ontzettend slap voelen.

Als het goed is volgende week de punctie, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik denk ook wel als het nu raak is dat ik allemaal gelijk vergeten ben! dat lijkt me dan zoon heerlijk gevoel....

geniet van je zwanger schap

Hoi,

ik voel me deze keer veeeeeel beter dan de eerste keer! Eerste keer kon ik echt maar tot 14 uur werken en daarna moest ik naar bed. Maar daar heb ik nu geen last van, wel veel last van hoofdpijn, maar ook dat is wel te doen.

Ik werk 38 uur per week en momenteel zelfs veeeeel meer..haha Ik heb de afleiding nodig, maar pak ook mijn rust, slaap erg goed momenteel. Maar ben dan ook verder heel relaxed. Eerste poging was ik er heeeeel erg mee bezig en nu bijna niet. En dat scheelt enorm, denk dat mijn moeheid ook lag aan mijn psychische gesteldheid.

Meid nog even volhouden. En oh ja, die twee wachtweken (na terugplaatsing) kun je gewoon werken hoor, dan gebruik je bijna geen medicatie meer (ik gebruik Utrogestan en heb daar wel klachten van, maar kan wel werken) juist werken, afleiding zoeken en vooral niet stilzitten, haha dan ga je zitten malen...En dan duren die wachtweken erg lang.

Ik ga me lekker op mijn werk storten en zoek daar mijn afleiding in en 's avonds lekker een boek lezen of op de bank, dus mijn rust pakken...

Succes meid!

gr Yosha

Terug
Bovenaan