Ervaring elektrische fiets

Ik ben op zoek naar een elektrische fiets voor woon-werkverkeer, waar ook 2 kinderzitjes op kunnen. Nu is er volgens onze fietsenmaker eigenlijk maar 1 optie, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Welke elektrische fiets heb jij? En zou je deze aanraden?

Ik heb de Cortina e-common family. Opzich een hele fijne fiets, alleen mis ik daar wel wat vering in de voorvork, wat juist wel fijn zou zijn als je een kindje voorop hebt…
Verder merk ik wat dingen die volgens mij wel bij iedere elektrische mamafiets van toepassing zijn: heel erg zwaar, zeker met 2 kindjes erop. En ik zet hem daarom ook moeilijk op de bokstandaard. Dat gewicht moet je er overheen trekken, en dat lukt nog wel met een heel kleintje voorop, maar met 2 kindjes…..ik vertil mijn rug eraan. Zou een bakfiets nog een mogelijkheid voor jou zijn? Succes met je keuze!

Ik heb er laatst één aangeschaft. Er waren idd weinig mogelijkheden want er zit blijkbaar een enorm lange levertijd op de elektrische “moeder”fietsen. Ik ging in het voorjaar kijken en de eerste beschikbare zou in december zijn. De enige optie was een transportfiets die overigens perfect als moederfiets te gebruiken. Daar zat ook een betere motor in volgens de verkoper. Ik ben er gewoon voor gegaan. Echt een heerlijke stevige fiets. De gazelle miss grace.

Ik heb de batavus equip (ofzoiets). Onze fietsenwinkel beval een transportfiets aan ipv mamafiets. Hierbij heb je namelijk ook een breed stuur, lage instap, genoeg ruimte tussen stuur en zadel, een lange stevige bagagedrager en bredere bandjes.
En in vergelijking iets goedkoper dan een klassieke "mama" fiets waar je voor het woordje "mama" betaalt.
Daarbij zit de accu (en dus zwaar gedeelte) op de middenstand en had deze een motor bij de trappers (of hoe noem je dat), waardoor minder kans op slipgevaar bij nat wegdek, bladeren in de herfst of sneeuw.

Ik heb/had de Stella Fiore. Ik ben alleen vrij tenger en niet zo sterk, en die fiets weegt zonder kindjes al 24 kilo. Ik kreeg hem ook echt niet op de standaard. Nu fietst mijn man met ze in de bakfiets en ik loop met de buggy of pak de auto. 

[quote quote=10579422]Ik heb de Cortina e-common family. Opzich een hele fijne fiets, alleen mis ik daar wel wat vering in de voorvork, wat juist wel fijn zou zijn als je een kindje voorop hebt…Verder merk ik wat dingen die volgens mij wel bij iedere elektrische mamafiets van toepassing zijn: heel erg zwaar, zeker met 2 kindjes erop. En ik zet hem daarom ook moeilijk op de bokstandaard. Dat gewicht moet je er overheen trekken, en dat lukt nog wel met een heel kleintje voorop, maar met 2 kindjes…..ik vertil mijn rug eraan. Zou een bakfiets nog een mogelijkheid voor jou zijn? Succes met je keuze![/quote]
Ik heb deze ook! Heb nu nog 1 kindje van 10kg en dat gaat prima. Maar vind het inderdaad al wel zwaar om op de standaard te zetten met haar erop. Met 2 kindjes zal het niet altijd meer gaan gok ik ? ook het gebrek aan vering voorin is zeker een minpuntje. Daar heb ik gewoon niet zo goed op gelet bij het kopen. Verder een hele fijne fiets. 

Ik heb een gewone elektrische fiets, dus geen mamafiets, van het merk Trek. Sindskort ook het stoeltje voorop en dat gaat prima. Enige aanpassing die ik heb gedaan is m'n zadel wat lager zetten zodat ik makkelijk met m'n voeten bij de grond kan als het nodig is. Hiervoor heb ik een mama fiets gehad (niet elektrisch) maar ik vond ze vooral erg zwaar en daardoor minder fijn in gebruik.

Terug
Bovenaan