Ervaring(en) Angelsound

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, wij hebben een Angelsound gekocht.
En zo enthousiast dat ik ben, heb ik hem tuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Nu hoor ik wel vanalles (darmen heb ik gehoord) maar geen hartje. Ik ga mezelf niet druk (proberen) te maken, want hebben 2wk terug een prachtige echo gehad, en het kindje was harstikke beweegelijk
Ik heb wel een aantal vraagjes:
Moet ik op mn buik drukken met dat ding??
Heeft het ermee te maken dat ik niet de dunste ben??
En moet ik over heel mn buik gaan mee dat ding?? Mn baarmoeder is toch nog niet zo groot??
En wanneer hoorde jullie het hartje van jullie kleine met zo'n ding??

Ik hoop hier gauw antwoorden te krijgen!!

Liefs Debby. mv Dylano 02-05-07 & zwanger van spruit 2 13w 1d

Hoi Debby,

Wij hadden de Angelsound ook. Volgens mij al redelijk snel in de zwangerschap. Ik denk met ongeveer 3 maanden. De verloskundige zei nog dat zij er niet blij mee zijn omdat moeders zich onnodig druk gaan maken als ze het hartje niet kunnen vinden. Ik weet nog wel dat ik altijd wel even bezig was met het hartje zoeken, hij zat meestal links onder in mijn buik. Ik moest wel een beetje drukken met het apparaat en hem goed kantelen. Heb je wel bodylotion of zoiets gebruikt? Dat moet wel. Ik hoop dat je snel het hartje vindt en maak je anders inderdaad maar niet druk. Heeft de verloskundige al met haar apparaat naar het hartje geluisterd? Want als zij het nog niet kon van buiten dan kun je het zelf ook niet.

groetjes

Linda

Hoi Linda,

bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb vandaag al 4x geluisterd, maar tevergeefs. Mijn ma heeft ook nog geluisterd, en die dacht wat te horen, maar is er echt niet zeker van!
Ik probeer mezelf niet druk te gaan maken.
De VK heeft het hartje nog niet zelf gehoord, want de laatste x dat ik daar heen moest was ik 11wk.
Nu moet ik over 2wk weer, dan ben ik 15wk.
Dan gaan we zeker luisteren!
Maar liever dat ik het tuurlijk eerder zelf hoor, haha!!
Ik heb Zwitsal olie gebruikt, dat mag schijnbaar ook. Water schijnt ook te helpen.
Nogmaals, ik ben niet dun van mezelf, en ik denk ook zeker dat het daar mee te maken heeft. Hij moet toch door een "vetlaagje"   heen hé?

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Dat je wat steviger bent maakt inderdaad ook wel uit. Dat maakt het allemaal wat moeilijker. Toen ik het hartje voor het eerst hoorde woog ik 52 kilo, dan is het zo gevonden. Zoals je weet is mijn gewicht nu wel anders .
Volgens mij moet je nu echt helemaal bij je schaambeen zijn. Daar hoor je het misschien. Maar vergeet niet dat het ook nog wel vroeg is. Volgens mij kan nu de verloskundige het zelfs nog niet horen.

groetjes

Linda

Hoi Debby,

Ik heb destijds tijdens mijn zwangerschap ook van iemand een angelsound gekregen.
Ik ben die pas gaan gebruiken vanaf ongeveer 19 weken. Deze apparaten zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van de verloskundige dus ik zou er nog niet zo heel vroeg mee beginnen.
Misschien is het verstandig om 'm mee te nemen naar de verloskundige want soms vergis je je nogal eens met het geklop van de navelstreng.
Ik ben ook erg stevig maar ik kon op een gegeven moment wel het hartje goed horen.
Je moet het ding ook echt alleen gebruiken als je er rustig onder kunt blijven. Het kan namelijk best zo zijn, ook later in de zwangerschap, dat je het hartje eens een keer niet hoort omdat je kleintje verkeerd ligt of zo. Als je er niet goed tegen kunt, kun je dan helemaal in de stress raken terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is.
Ik gebruikte altijd huidolie van Kneipp en daar ging het heel goed mee.
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo,

mijn vriend heeft gisteravond nog geprobeerd, en ja hoor. We hebben het hartje gehoord!!
Toen was hij in 1x weg, dus mijn vriend een beetje naar rechts gegaan, en toen was hij duidelijker te horen dan de 1e x!
Ben echt superblij!!
Kon gister gwn niet slapen van enthousiasme, haha!!

Liefs Debby.

Fijn dat je het hartje nu wel gehoord hebt!!
Ik heb sinds gister ook een angelsound en ik kon het hartje ook niet vinden.
Na 3 pogingen was het eindelijk gelukt...........wel hoorde ik het bewegen als ik het hartje niet kon vinden!!
Of dacht ik het te hebben en was het mijn eigen hartslag!
Maar ook hier is het uit eindelijk gelukt! Super gaaf!!

Maar ga het niet te vaak doen.

Groetjes sylvia
Mama van Daan 29-07-2007
17w1d zwanger

Ik ben ook zeker niet de dunste MAAR kon al vanaf de 10e week het horen moest dan op mijn rug plat liggen en gericht naar onder (onder je schaambeen zeg maar) kon ik het net horen vanaf een maand of 3 ging het heel wat makkelijker.

Vond het zo'n leuk ding vooral voor je man/vriend die dan bewust met jou de baby kan horen, wij vonden dat een heerlijk momentje!!

Terug
Bovenaan