Ervaring Epi-no

<p>Hoi,</p><p>Ik zit vandaag op 31 weken dus hoog tijd om over de bevalling na te denken. Wat wil ik en wat absoluut niet. Vind het lastig omdat het mijn eerste kindje (en dus bevalling) is en ik geen idee heb hoe mijn lichaam reageert. </p><p>Het liefst zou ik het zonder pijnstilling willen doen, dus ruggeprik, injecties en van dat soort dingen. Ik wil nog wel kijken voor iets van yoga ofzo voor ademhalingsoefeningen. Iemand daar ervaringen mee?</p><p>Daarnaast ben ik een beetje bang voor uitscheuren of ingeknipt te moeten worden. Een vriendin vertelde over Epi-no. Hebben daar meer mensen ervaring mee? </p><p>Tnx!</p>

<p>Hoi, </p><p>Ik had mezelf ook bang gemaakt voor knippen of scheuren. Ik was ingescheurd. Maar heb dr echt niets van gevoeld! Tis dat ze het zeiden, anders had ik het niet eens door gehad. Als je tijdens het plassen spoelt met een flesje water is dat ook niet erg. </p><p> </p><p>Ik kan alleen zeggen, maak je niet te druk! Het loopt toch anders dan je van tevoren bedenkt. </p>

<p>Hi!</p><p>Sluit me aan bij de vorige reactie: Het loopt vaak anders dan gepland. Ik had ook yoga gedaan en wilde echt geen pijnstilling bij mijn eerste. Maar de bevalling duurde (helaas) bijna 72 uur, inclusief weeenstormen. Na 24 uur interesseerde mij echt niet meer wat ik me had voorgenomen qua pijnstilling en had ik geen idee meer wat yoga was. Heb uiteindelijk alle pijnstilling gehad: prikje, pompje, Lachgas en geeindigd met ruggenprik, omdat je toch echt moet slapen na 48 uur weeen en 3 centimeter ontsluiting. Na bijna 72 uur heb ik uiteindelijk een keizersnede gekregen.</p><p>Mijn mooie bevallingsplan is dus niets van uitgekomen. Tweede keer gelijk gekozen voor een geplande keizersnede. Dat verliep wel volgens plan ?. </p><p>Mijn advies: Laat het op je afkomen, vertrouw in de kennis en kunde van de verloskundige en maak je niet te druk. Je kunt je er toch geen voorstelling van maken bij de eerste. Overigens kijk ik absoluut niet negatief terug op mijn bevalling-from-hell. Ik vond het heel mooi hoe mijn man mij bij stond en hoe lief iedereen in het ziekenhuis was. En de pijn en ellende ben je echt binnen een seconde vergeten als je de kleine voor het eerst ziet.</p><p>Liefs Anna</p>

<p>Hoi,</p><p>Ik heb een dochter van 3jr inmiddels en nu weer zwanger (10 weken). Bij mijn dochter heb ik heel veel gelezen en me zelf goed voorbereid op de bevalling. Bij elk pijnstiller wat ze dus hadden zat er wel een bijwerking voor jou of je baby dus besloot ik alles zonder pijnstillers te doen. ? natuurlijk heb ik moeten vragen voor iets om het nog te kunnen verdragen. </p><p>Ik zou zeggen ga lekker veel lezen wees wel op de hoogte van alles maar laat het op je af komen! Vertrouw op je verloskunde en vooral doen wat zij zeggen om niet uit Tr scheuren en al!! </p>

<p>Ook ik had echt niet door dat ik scheurde. En ik denk dat plassen er niet veel pijnlijker door werd nee.. Kannetje lauw water deed wonderen :)</p>

<p>Ik laat het maar over me heen komen. Zoveel vrouwen zijn me al voor gegaan. Dat moet wel goed komen. Tnx dames! :) </p>

<p>Hoi hoi! </p><p>Ik lees even mee met dit onderwerp! Zelf ook aan het denken om de epi-no aan te schaffen. Als fysiotherapeut zijnde klinkt het als een logisch en goed hulpmiddel, erover gesproken met mijn verloskundige en ook haar lijkt het een prima optie. Echter zijn er in de regio maar weinig vrouwen die het hebben geprobeerd, dus echte bewijzen voor de werking ervan had ze niet!</p><p>Groetjes</p>

Terug
Bovenaan