Ervaring Ferrofumaraat premature baby

<p>Onze zoon is geboren bij 35+2 weken. Op voorschrijven van de kinderarts krijgt hij nu ferrofumaraat ter bevordering van zijn hersenontwikkeling. Nu hebben wij het idee dat hij hier behoorlijk last van heeft. Veel windvorming en ontroostbaar huilen. Ik weet niet of het nou "normale" darmkrampjes zijn of dat hij last heeft van zijn maag door de ferro.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Kan op internet niet echt iets vinden.  </p>

Wij hebben er een laxeermiddel bij gekregen omdat onze dochter bijna niet meer poepte. Heb je nog wel evenveel poep luiers? Kan zeker dat hij er last van heeft. 

Hoi! Hoe oud is je zoontje nu?
Wij hebben dit tot 6 mnd gegeven aan onze zoon (geboren met 32+1), en hij had hier ook veel last van. Hij kon hierdoor ook slecht poepen en zijn ontlasting werd er harder van, trwijl hij volledig bv kreeg. Hoe is de ontlasting van jullie kind? 
Wij vroegen om Forlax, dat hielp heel goed voor zijn stoelgang en voor de krampjes kreeg hij Sabsimplex van ons, die kan je bij de Duitse apotheek kopen. 
Veel masseren (buikje met de klok mee), ook op momenten dat hij rustig is en veel troosten, ook als hij ontroostbaar lijkt. En rust en regelmaat is ook belangrijk, als onze zoon goed uitgerust was kon hij het beter aan.
De klachten gingen er niet helemaal van weg maar alles bij elkaar werd het wel veel beter. 

Bedankt voor je reactie. Ons zoontje is nu 6 weken oud. Ik heb van een vriendin ook sabsimplex gekregen. Die gaan we straks voor de volgende fles geven. Onze zoon krijgt flesvoeding en dan hebben we al de Omneo van Nutrilon tegen krampjes. De ontlasting is erg wisselend. Ene keer echt harde drolletjes en andere keer weer juist erg dun, maar ook wel "normaal". Kleur is wel netjes geel nog, niet zwart wat je vaak hoort bij ijzer.
Masseren vindt hij volgens mij echt niet fijn. Dan schreeuwt hij het uit. Het is ook niet echt huilen wat hij doet maar echt hard schreeuwen. Heb me verbaasd over het geluid wat er uit zo'n klein ventje kan komen.

Och ja, zo sneu :( krijg er weer een brok van in m’n keel als ik terugdenk aan die heftige eerste maanden. 
Wij hielden wel eens stopdagen, wel uitsluitend io met onze kinderarts. Ze zei dat een paar dagen ff time out geen schadelijke gevolgen had maar we moesten het wel tot 6 mnd blijven geven natuurlijk.
Puur om even op adem te komen en ik vond het vreselijk voor hem vooral. In het zkh had hij ook vaak prikjes gehad, vond het gewoon teveel voor hem. 
Maar het komt goed :) Na de eerste 3 mnd een wereld van verschil. Onze zoontje is een heel lief kindje, hij lacht veel en is zo vrolijk altijd! 

Onze prematuur kreeg dit ook en ook last. We kregen ook lactulose erbij en na een paar weken konden we ook kiezen om om de dag de ferro te geven of tijdelijk dagelijks de ferro te halveren om te zien hoe hij daarop zou reageren. Wij zijn naar om de dag gegaan maar de krampen stonden daar los van. Wij kochten anti kramp spul van Kruidvat eigen merk. 
Nu is hij gecorrigeerd 19 weken en amper nog krampen en van de ferro af!
Groetjes!

Terug
Bovenaan