Ervaring fles/speen difrax - reflux

Ha allemaal!
Mijn dochtertje is 7 weken oud en spuugt (nog steeds) veel na het voeden.
Ik geef borstvoeding, maar heb al vanaf de kraamweek een te harde toeschietreflex en overproductie. Ik had gehoopt dat dit wel snel beter zou worden, maar in combinatie met de reflux (waar ze zelf overigens niet veel last van heeft) blijft ze spugen. Ze verslikt zich vaak in de grote hoeveelheden en het lukt niet om goed aan te happen omdat de melk er gewoon uitspuit (ze kan dus ook ‘lui’ drinken en nog steeds melk krijgen). Ik heb al meerdere consulten gehad met lactatiekundigen, maar het probleem is nog steeds niet helemaal verholpen.
Nu oefenen we ook met flesjes afgekolfde melk, we gebruiken Filips avent met maat 1 speen. Hieruit drinkt ze rustiger dan aan de borst (tot mijn frustratie, maar soit), maar de maat 1 gaat nog steeds snel voor haar.
Hebben jullie ervaring met de difrax flessen met de 1-2-3 ring xs doseerspeen bij kinderen met reflux? En hoe bevalt deze?

Ik hoor het graag!
 
Hoi!
Ik heb geen ervaring met Difrax. Onze dochter had veel problemen met uit de fles drinken en verslikken/reflux. Op advies van de preverbale logopedist een Dr. Brown fles aangeschaft. Zij hebben prematuur speen, transitie speen (speen tussen prematuur en 1 speen in) en dan maat 1. Zelfs wanneer prematuur nog te groot is, hebben ze online nog een maat kleiner (ultra prematurenspeen). De spenen kan je online bestellen.
Ik hoop dat het misschien wat helpt. Anders misschien een preverbale logopedist inschakelen. Zij heeft ons echt enorm geholpen.
 
Difrax is beter als het te snel gaat. Wij hadden ook Phillips maar de kraamzorg adviseerde toen Difrax. Drinken ging daarbij een stuk beter en met minder reflux dan bij de Phillips.
 
Terug
Bovenaan