ervaring geocht bijvoeding en fles 4 mnd

A

Anoniem

Guest
hoi meiden en papa hhahaha,

ik heb een vraagje. Jadey is nu 18 weken en krijgt al geruime tijd fruit en groente aangeboden wat erg goed gaat.
maar omdat ze op de 2 uur tussen flessen slaapt zit de bijvoeding soms een uur voor de nieuwe fles en deze drinkt ze na een heel potje fruit ook nog helemaal leeg wat als gevolg heeft dat ze 3 uur daarna nog boort en spuugt.
Hoe hebben jullie dit gedaan? ik heb al een kleinere fles geprobeerd, maar dat werkt ook niet echt.
sinds dat ze hele potjes leeg eet, slaapt ze ook bijna niet meer. normaak gesproken sliep en overdag niet zoveel maar om half 8 was ze naar dromenland nu wil ze cht niet en ligt ze makkelijk tot 9 uur half 10 te spoken en huilen (ze is normaak super makkelijk)

weet niet zo goed wat ik er eigenlijk mee aan moet. dacht eraan om het avondeten te vervroegen maar dan zit ik weer met de fles.

7.30/11.30/15.30/19.00/22.30 (dit zij de flestijden)
heeft er iemand tips voor mij?

gr tammy

ik heb daar geen ervaring mee, want ik heb gewacht met bijvoeden tot 6 maanden.

Zou het kunnen zijn dat je er misschien een beetje te vroeg bij bent en dat jouw kleintje moeite heeft met dat volle buikje? Ik weet het ook niet zeker hoor. Maar dat advies om pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen zal er toch niet voor niets zijn? Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je haar wat minder bijvoeding geeft?

boas kreeg met 4/5 maanden nog 4 flessen,om de 4 uur en tussendoor een paar hapjes groente en fruit.niet echt veel.toen hij rond de 6 maanden opeens goed ging eten(kreeg er toen pas echt interesse in en behoefte aan)ging hij hele potjes eten en liet steeds meer fles staan.sindsdien is ons schema:
smorgens fles 200cc(7/8 uur)
10/11 uur fruithapje
12/14 uur fles 200cc
15/16 uur fles 135cc
17/18 uur groente
19/20 uur fles 200cc met bambix.
met 4 maanden zou ik nog geen flessen gaan korten.eerder de hapjes.ze kan het blijkbaar nog niet echt goed opnemen en verteren,dus misschien een stapje terug doen?
groetjes karin

Hier hetzelfde als Kari eigenlijk.  Ik zou idd ook minder bijvoeding geven dan. Of gewoon echt langer wachten met de fles erna. Dus die wat later geven.

Terug
Bovenaan