ervaring gevraagd hoe was het bij jullie

hoi hoi,

Ik ben lilly ben 25 jaar en zwanger van mijn eerste kindje.
Ik ben nu net 18 weken zwanger, en heb last van overgewicht, nu was mijn vraag waarneer kan je zien dat je een buikje krijgt bij mij kan je het namelijk helemaal nog niet zien. En hoe was dat bij jullie. Ik ehb nog een vraag als ik op mijn rug lig dan heb ik zo'n gevoel van een bal in mijn onderbuik en voelt ook koud aan mijn onderbuik. Zijn er meiden met de zelfde ervaring. Oja kan het kwaad als je op   je buik slaap ik doe dit namelijk als ik slaap dan word ik op mijn buik wakker.
Graag hoor ik jullie verhaal.

Groetjes lilly
 
hallo, gefeliciteerd met je zwangerschap ... ik ben zelf nog maar 6 of 7 weken zwanger van de eerste dus zeker weten doe ik   het niet maar volgens mij is dat koude buik gevoel wel   normaal want dat heb ik hier vaker gelezen volgens mij...
 en wanneer je je buikje gaat zien is bij iedereen verschillend geloof ik... :)
er zullen vast nog wel reacties komen van mensen die meer weten dan ik maar ik hoop dat je een heerlijke zwangerschap hebt en snel van je buikje kan gaan genieten ( daar heb ik nl ontzettend veel zin in , om te   pronken met een buik )
groetjes , greta
 
Hoi,

eigenlijk hoor ik niet meer op deze site, want ik ben vorige week bevallen van onze derde, maar toch.
Wanneer je een buikje ziet is bij iedereen (en iedere zwangerschap) verschillend. Bij mijn oudste zag je pas dat ik zwanger was toen ik een maand of 7 was. Ik was toen ook vrij dik van m'n eigen. Bij de laatste zwangerschap zag je m'n buik al rond de 14 weken. Het verschilt dus heel veel.
Koude buik had ik ook, maar heb ik ook bij menstruatie. Koude buik en bovenbenen. Dat kan dus.
Op je buik slapen is geen probleem voor de baby, maar op een gegeven moment ligt het voor je zelf niet lekker meer. Als ik jouw was zou ik nu al proberen om op je zij of rug te gaan slapen, want als je daar pas mee begint als je buik al wat groter is, krijg je van meerdere kwaaltjes last en moet je dan ook nog je slaaphouding veranderen, kom je helemaal slaap tekort (had ik bij de oudste, bij de tweede ben ik gelijk op m'n zij gaan liggen, is ff wennen, maar beter dan ff wat minder slapen, als aan het einde en dan ook nog minder slapen, omdat de baby je wakker houd)
Succes met je zwangerschap en geniet ervan,
Groetjes, Brenda
 
Hoi Lilly,

Ik ben 27 jaar en 29,5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik slaap ook nog steeds schuin op mijn buik hoor. Ik weet dat het niet kan, maar toch blijf ik het proberen (Stom eigenlijk).

Als het echt niet kan, dan voel  ik dat vanzelf. Dan trappelt de baby op de zijde waarop ik lig. Of het is een zeurderig gevoel. Ook kan ik niet op mijn linker zij liggen, want dan moet ik constant plassen. Dus er blijf maar weinig over.

Als ik lekker bezig ben in huis en een t-shirtje aan heb, dan is ook mijn alleen mijn buik heel koud. Ik vroeg laatst of mijn vriend ook een koude buik had en dat was ook zo, terwijl het best warm was.  Dus dat hoeft niet perse te liggen aan het feit dat je zwanger bent.
 
Nou succes ermee!

Groetjes,
Sabrien
 
Hoi Lilly,

Ik wil even reageren op die harde bal, ik denk dat je op dat moment een "harde   buik" hebt. Daar heb ik ook veel last van, en altijd op het moment dat ik op mn rug ga liggen. Heel stom dat had ik bij mn vorige zwangerschap net zo.
Over een buikje zien is inderdaad heel erg verschillend, Ik heb een normaal postuur en bij mn eerste zwangerschap zag je pas iets bij de 5 maanden,dat vond ik erg jammer. Maar nu kreeg ik mn broeken al niet meer dicht bij de acht weken,en was het lastig om het nog te verbergen, Ik dacht dat dat helemaal niet kon zo vroeg,maar volgens mijn vk wordt je bij een 2e zwangerschap eerder dik.
Ik ben nu trouwens ook net 18 weken zwanger, ben uitgerekend op 4 januari.

Groetjes en geniet van je zwangerschap,
Ris
 
hoi ris,

Ik ben 12 januarie uitgerekend, ik vind het inderdaat erg jammer dat je nog niks kan zien ik kan ook niet wachten tot de dag dat hetzover is. hoewel ik sávonds het idee heb dat mijn buik wel iets   dikker is maar mijn vriend zegt weer van niet, het wodt dus afwachtend.

gr lilly
 
Hoi Hoi

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Ik ben ook vrij fors, had een redelijk platte onderbuik maar ik begin nu een welving in mijn onderbuik te zien. En wat me eigenlijk nog meer opvalt, mijn maag gedeelte is en was vrij dik, en dit wordt nu op de een of andere manier omhoog gedrukt. De bal die je voelt is de baarmoeder, die voelt harder dan vet weefsel. Dus dat is heel normaal. Maar geloof me die buik komt vanzelf wel. Hoewel het bij ons later voor andere te zien is dan bij een slank iemand. Dit komt ook omdat er bij ons nog wat ruimte is, voor dat die kleine uitbreiding nodig heeft.

Geniet ervan

Liefs Doortje (18,1 weken) 6 januari uitgeteld
 
hoi hoi.
Ik weet precies wat je bedoeld en bij mij was er zelfs de reactie " ben je zwanger dan, waar zit het dan" toen ik met verlof ging.Ik heb ook niet zo'n mooi rond buikje als de meeste zwangere vrouwen alhoewel je het nu wel erg goed ziet, maar dat mag ook wel met 37 weken.
Ook dat het koud is op je buik ( waarscheinlijk vooral bij je navel of net daaronder) heb ik nog steeds en de vk heeft me gezegt dat dat geen kwaad kan en als ik me er toch zorgen om maak gewoon warmer aankleden. Bij mij heeft dat zelfs invloed op het bewegen van mijn kindje want als het kouder is op mijn buik is ie heel stilletjes.
Het kan ook zo zijn dat omdat je wat zwaarder bent het iets langer duurt voor je de kleine gaat voelen.
Ik ben zelf heel weinig aangekomen en kan nog mijn eigen spijkerbroeken aan en dat is wel lekker voor na de zwangerschap, ben ik gelijk wat van mijn overgewicht kwijt dankzij de kleine.
Veel succes en groetjes Tina
 
Terug
Bovenaan