Ervaring gevraagd met Bugaboo meerijdplankje of Kidsit

Hoi Meiden,

Ik ben momenteel 38 weken zwanger van ons 2e kindje en twijfel over de aanschaf van een Bugaboo meerijdplankje of een kidsit (plankje met zitje). Eva is +- 22 maanden als de baby geboren wordt.

Aan de ene kant lijkt het me erg praktisch, aan de andere kant: ik ben niet zo lang en ik vraag me af ik ik zelf nog wel prettig achter de wagen kan lopen met zo`n plankje.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen, zowel positief als negatief.

groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Ik heb me laten informeren in een babyspeciaalzaak. Zo'n kidsit is echt niets. Je kindje kan daar echt niet makkelijk achter zitten (zit dan tegen de bak aan te kijken) En kan zich ook niet makkelijk vasthouden. Ook is het onhandig omdat ie zo ver uitsteekt, waardoor je er zelf de hele tijd tegen aanloopt.
Ik dacht ook dat het een ideaal ding was, niet dus!

Ik heb gekozen voor een meerijplankje die van de wagen orgineel is. Ik kan deze ook omhoogklappen, dus als het niet nodig is, heb ik er dan ook geen last van.

Ik vind het wel ideaal om een plankje te hebben, want onze eerste is dan net 2 en kan echt nog niet stukken gaan lopen...
Ik heb het van de week al eens geprobeerd (had mijn nichtje ook hier om op te passen) en het gaat eigenlijk prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

heyhey

ik heb dezelfde vraag aan mijn familie gesteld.
hun hebben allemaal kindjes vroeg na elkaar gekregen.

bijna allemaal zeiden ze:
ons leek het ook erg handig, maar mn kind bleef er niet op staan/zitten.

toch denk ik dat ik het wel zou kopen, als nathalia 22 maanden zou zijn. t ene kind is t andere kind niet. meerendeels van mn neefjes en nichtjes bleven niet zitten, maar 2 kids bleven juist weer wel staan/zitten want die vonden het geweldig.

als ik uitgerekend ben, is nathalia ongeveer 28 maanden. denk dat ze tegen die tijd al wel gewoon mee kan lopen. zo niet, koop ik ook zo'n plankje.

ja of t prettig loopt, denk dat dat ook van de kinderwagen af hangt, hoe ver je de stang naar je toe kan trekken.
en anders een duo wagen? de oudste voorop, de jongste t dichtst bij jou?

je kan ook even naar bv de burgerhout (als je dat nog trekt) en daar je kinderwagen uitproberen met zo'n plankje. kijken hoe dat loopt.

succes!\

liefs, do

Hey Marieke,

In het gezin waar ik werkte hadden ze ook een bugaboo met staplankje. Ik heb deze veel gebruikt. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het niet lekker loopt. Je kan niet meer recht achter de wagen lopen. Je word dus gedwongen er een beetje scheef achter te lopen..... niet echt comfortabel op langere stukken. Ik heb er ook lang over nagedacht wat te doen en heb besloten een dubbele kinderwagen aan te schaffen. (toevallig heb ik er deze week 1 gratis gekregen :eek:))
Jasmijn loopt nog niet echt, (ze kan het wel, maar kruipt liever) dus voor lange stukken zie ik haar voorlopig niet meelopen en een flinke wandeling (kan niet wachten tot ik dat weer kan doen) lang op zo'n plankje staan lijkt me ook niks.
Met zo'n plankje waar ze op kunnen zitten heb ik geen ervaring maar het lijkt me niet dat je daarmee wel makkelijk achter de wagen kan lopen.

Succes met je keuze.

XXX

ja ,hier ben ik ook wel heeeel erg nieuwsgierig naar.ik ben bijna 30 weken zwanger ,en als de kleine man wordt geborenis zijn grote zus 21/22 maanden.mijn moeder had vroeger een heel handig stoeltje op de kinderwagenbak.jammer dat die er niet meer zijn.maar wij zijn ook van plan om voor een kiddyboard te gaan.liefs,karin

Hey Karin,

Op marktplaats heb ik zo'n stoeltje voor op de kinderwagenbak gevonden. Alleen loopt mijn kinderwagenbak een beetje rond af waardoor het stoeltje niet zo goed blijft zitten. Ik kan hem wel vast maken met touw, maar das zo'n gedoe voor even snel. Als ik met de trein moet zal ik hem denk ik wel gebruiken, want ik zie mezelf niet met een duowagen de trein instappen.

Dus als ik jou was zou ik even op marktplaats kijken. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er naar zocht, maar ik kwam er nog een hoop tegen.

Succes.

X

Ik vond het plankje ideaal!!! Emma was 2 jaar en 3 maanden toen Renske geboren werd en heeft er veel opgestaan. Als ik flink doorliep dan stapte ze er ook niet zo maar af, want dan val je hard!
Onze kinderwagen heeft en uitschuifbare duwstang, die zette ik dan op de langste stand en dan had ik geen last van het plankje met lopen. Onze wagen had ook een handrem in de duwstang, die hebben we er afgehaald zodat Emma haar hoofd daar niet aan zou stoten.
Wij hebben heel wat kilometers gelopen met Emma op het plankje. En als ik het niet nodig had, dan haalde ik het eraf en deed het in het mandje van de kinderwagen. Ook zette ik er wel eens een krat op als ik veel boodschappen moest halen te voet. Echt ideaal.

Ik loop de afgelopen dagen juist net met deze issue...Wat zal ik doen?Een Kiddyboard aanschaffen voor Lenthe (heb een Bug a Boo) of zo'n meerijdplankje met zadeltje erop...
Heb al eens een tijdje met een kinderwagen gelopen met meerijdplankje, bij de oudste 2 kids, en inderdaad, je moet er zelf dan half schuin achter lopen.Niet erg ideaal voor de langere stukken, maar voor mij op zich wel.Zoek zoiets om kleine afstandjes te kunnen overbruggen als ik met Lenthe (nu 20 mnd) en Luka (2,5 week) naar de supermarkt loop, hier 2 minuten vandaan, of als ik de oudste 2 van school haal, dat doe ik met de auto elke dag, maar moet nog wel een paar minuutjes lopen van parkeerplaats naar het schoolplein en een drukke straat oversteken.Zie dat niet zitten met Lenthe aan mijn hand en de kinderwagen en op de terugweg met nog 2 kinderen erbij...

Wie kan mij trouwens helpen aan een adres of internetsite van een winkel waar ze die meerijdplankjes met zitje verkopen, dat ik ze eens kan zien...

Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan