Ervaring gevraagd: overstappen van Nutrilon standaard 1 naar Friso extra?

Dag Meiden,

Even een vraag over het geven van flesvoeding:
Kevin is heel ongeduldig en erg  onrustig tijdens het voeden. Hij heeft zoveel honger dat hij de heleboel bij elkaar krijst. Alles duurt hem te lang en zelfs een boertje laten heeft hij geen tijd voor. Heeft iemand tips om je kindje rustig te krijgen tijdens het voeden?

En verder, Wie heeft ervaring met overstappen van fles voedingen? En hoe reageerde je kindje op? Kunnen de kindjes nog meer last hebben van krampjes?

Ik wil namelijk  overstappen van Nutrilon standaard 1 naar Friso extra. Want ik heb het gevoel dat Kevin niet tevreden tijdens en na zijn flesje met Nutrilon. Uiteraad ga ik dit nog in overleg doen met CB. Maar ik wil graag jullie ervaringen weten.

Alvast bedankt!

Liefs, Loekie & Kevin (29/05/2006)

 
Hai, mijn zoontje is nu 9 maanden en toen hij een 2 weken was ben ik ook overgestapt op Extra voeding. Mijn kleine deed hetzelfde als die van jouw. heel onrustig, krijsen als de fles er even uit ging, geen tijd voor een boertje. Het leifst wilde hij een fles van 300 CC, maar alles wat meer was dan 150 CC, spuugde hij weer uit, omdat het te veel was voor het kleine maagje. De hoeveelheid die hij binnen hield was niet voedend genoeg. Toen naar Friso Extra gegaan, dat was ideaal. Je kunt het ook half mengen, net wat je wilt.
Inmiddels heeft hij weer gewone vboeding, omdat hioj nu ook brood enzo eet.
Ik kan je de overstap alleen maar aanraden bij een hongerig kind!
Mikky
 
Hoi loekie,

Mijn dochter Felina van nu 3 maanden had een maand geleden ook nog honger na de fles.
Ik gebruikte ook nutrilon standaard 1.
In overleg met het cb ben ik nu de ene fles nutrilon standaard 1 en de andere fles nutrilon forte 1 (voor hongerige baby's).
Felina heeft nu geen honger meer na de fles en haalt met gemak de 4 uur tussen de voedingen, en ik hoefde niet over te stappen op een ander merk flesvoeding.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes!!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi

Toen mijn borstvoeding niet echt lukte raadde de kraamverzorgster nutrilon aan.
Maar ik merkte al snel dat mijn dochter daar niet vol genoeg van raakte.
Volgens consultatiebureau zei dat ik friso voor krampjes moest proberen, heb ik ook even gedaan maar toen toch mijn eigen gevoel gevolgd en overgestapt op friso extra wat gelijk hartstikke goed beviel en heb ik gegeven   tot ze een jaar was en overging op gewoon melk.
Dus wat ik probeer te zeggen luister naar je eigen gevoel en friso extra is hartstikke goed.
Groetjes Joyce






 
Terug
Bovenaan