Ervaring gevraagd!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij hebben een zoontje van bijna 2, en onlangs besloten voor een 2e te gaan. Bij mijn zoontje duurde het 9 maanden voor ik zwanger was. Niet heel snel, maar voor ons prima. We stopte met de pil, en wat kwam, dat kwam. Nu voor de 2e, wil ik graag weten hoe mijn cyclus is, dus heb ik deze maand een ovulatietest gedaan. Ik snap er werkelijk niets van! haha. Heb nu al 4 dagen achter elkaar een positieve test! In de beschrijving staat, bij positieve test, binnen 24 tot 36 uur je eisprong. Blijft die test dan positief totdat je ongesteld wordt? Zo kan ik toch nog steeds niet goed weten wanneer mijn eisprong is? Doe ik iets verkeerd, of doet mijn lijf raar???

Groetjes

Tsja ligt er ook aan hoe je de test hebt uitgevoerd..?
Ik deed ze meestal in de middag.
En eigenlijk ging het altijd goed, altijd 1 of of 2 dagen een positieve test.
Maar hoor wel vaker dat anderen dagen achtereen positief testen..
(misschien toch niet zulke goede testen??)

ik heb geen ervaring met ovulatietesten, wel met temperaturen. Elke dag voor het opstaan temperaturen, dan zie je ook wanneer je een eisprong hebt. Bij de eisprong gaat de temperatuur namelijk een halve tot hele graag hoger. En als hij hoog blijft ben je zwanger, gaat ie weer omlaag word je ongesteld.

Hoi Liff,

Inderdaad vreemd!
Ben niet iemand met veel ervaring (afgelopen maand voor het eerst begonnen met de testen)maar misschien kun je andere testen proberen?
Ik gebruik ze van Testjezelf.nu en ben er wel positief over voor zover dat kan na een maand.

Belangrijk is niet testen met ochtend urine en zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip. de testen reageren op het hormoon die echt alleen rond de eisprong vrij komt en blijft dus niet tot je menstruatie.

Aan de andere kant weet je nu misschien niet precies wanneer je eissprong is, je weet wel dat deze plaats vindt. Is ook al prettig als je een langere tijd aan de pil bent geweest (ontpillen) maar weet niet of dit voor jou van toepassing is / je de pil hebt gebruikt na de eerste.

Wanneer je hetb geklusd aan het begin van de positief geteste dagen zal je ws goed zitten aangezien zaadjes een paar dagen kunnen overleven. Maar goed het blijft vreemd..

succes ermee!

Hoi Liff,

Inderdaad vreemd!
Ben niet iemand met veel ervaring (afgelopen maand voor het eerst begonnen met de testen)maar misschien kun je andere testen proberen?
Ik gebruik ze van Testjezelf.nu en ben er wel positief over voor zover dat kan na een maand.

Belangrijk is niet testen met ochtend urine en zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip. de testen reageren op het hormoon die echt alleen rond de eisprong vrij komt en blijft dus niet tot je menstruatie.

Aan de andere kant weet je nu misschien niet precies wanneer je eissprong is, je weet wel dat deze plaats vindt. Is ook al prettig als je een langere tijd aan de pil bent geweest (ontpillen) maar weet niet of dit voor jou van toepassing is / je de pil hebt gebruikt na de eerste.

Wanneer je hetb geklusd aan het begin van de positief geteste dagen zal je ws goed zitten aangezien zaadjes een paar dagen kunnen overleven. Maar goed het blijft vreemd..

succes ermee!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb 4x rond 5 uur middags getest met testen van het kruidvat. Ga volgende maand dus maar andere proberen. Ik ben al een tijdje gestopt met de pil. Volgende maand misschien meer duidelijkheid!

Groetjes Liff

Ik heb geen goede ervaringen met ovulatietesten. Ik was zeer onregelematig ongesteld en wist dus ook werkelijk niet wanneer ik mijn eisprong had. Heb een keer een paar weken getest maar nooit een positieve ovulatietest in mijn handen gehad.
Ik ben gaan temperaturen. Vond ik het meest duidelijk.
Zoals goldwinggirl zegt, een halve graad naar boven betekent eisprong gehad, zakt de temp weer dan wordt je ongesteld. Hoef je ook geen (onnodige) zwangerschapstesten te doen ;-)

Succes met zwanger raken!

hoi liff,

als eerste succes met klussen ;-).
ik heb nog nooit ovulatietesten gedaan (vind ze persoonlijk maar zonde van het geld en te veel gedoe).
was bij esmee binnen 6 maanden zwanger (regelmatig ongesteld) en nu bij de 2e heeft het 1 jaar geduurd (zeer onregelmatig). hopelijk gaat het bij jullie wel snel.
ik hou je in de gaten.

dikke kus

Terug
Bovenaan